Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mats108 jag känner som du. Varför har jag inte satt stopp tidigare ?
Just nu har jag ett inre lugn och jag bara längtar efter löneutmätning och att bara ha ” fasta” avgifter. Aldrig mer lån för mig, jag är så färdig med det och vill bara göra rätt för mig även om det är en lång väg att gå.

Hej juni är betalfri månad vid inledande/skuldsanering. Men hur funkar det om man ändå skulle betala in en del den här månaden och sedan resten i juli (för julis inbetalning). Fattar KFM det? Jag vet ju att jag gör slut på varenda krona om jag "sparar" så det är inget bra alternativ för mig.
Ska betalplanen följas till öret varje månad eller är det totalsumman för året som är det viktiga sedan (jag tänker på att pengarna fördelas en gång per år och då bör ju allt finnas).

Hej juni är betalfri månad vid inledande/skuldsanering. Men hur funkar det om man ändå skulle betala in en del den här månaden och sedan resten i juli (för julis inbetalning). Fattar KFM det? Jag vet ju att jag gör slut på varenda krona om jag "sparar" så det är inget bra alternativ för mig.
Ska betalplanen följas till öret varje månad eller är det totalsumman för året som är det viktiga sedan (jag tänker på att pengarna fördelas en gång per år och då bör ju allt finnas).

Det låter som du krånglar till det i onödan.. lägg det du tänkt betala på nåt annat konto till slutet av juli bara.

Jo den varianten har jag provat förr och de är tillgängliga då.
Men kan jag ändå tolka ditt svar som att det går att betala in olika trots fastställd summa i betalplan? Jag kommer få bra lön i oktober men urusel i september. Vore ju skönt att inte äta makaroner varje dag i oktober om jag kunde variera

Såvitt jag förstått av mina beslut skall betalningsplanen följas. Om du hittar på en egen variant så tror jag att du kan äventyra din skuldsanering.
Gör som Lasseman skrev, lägg undan pengarna på annat konto eller till en person du litar på.

Jo det är väl så. Nej annat konto går inte för då är de vips borta. Person jag litar på hmm jaja. Makaroner är inte så dumt det heller :D

Trevlig sommar på er och hoppas många får positiva besked.

Jo det är väl så. Nej annat konto går inte för då är de vips borta. Person jag litar på hmm jaja. Makaroner är inte så dumt det heller :D

Trevlig sommar på er och hoppas många får positiva besked.
Känner igen mej :( många sagt åt mej ”det är bara att spara” Jo hade jag varit sparsam så hade jag förmodligen aldrig hamnat där jag är idag...Lycka till och du bulgur o coscos är nyttigare,krydda på bara o köp creme fraiche o ha som dressing, tomater, en tonfiskburk...billigt o nyttigt :)

Kan du inte öppna upp ett ISK konto i Avanza och sen för du över pengarna där å lägger i en super lugn fond?

Då måste du aktivt sälja fonderna och sen föra över till ditt konto som tar ett par dagar, då hinner du tänka efter och stå emot impulsen?

Om man får löneutmätning en dag, hur visar det sej på UCn och hur kan man avbryta den om man tex skulle vinna på lotto el ärva några millar. Och hur länge tar det för alla spår fr en löneutmätning att försvinna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp