Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skulle gissa på bf men dom kan ju välja att stämma om dom vill, varför man skulle göra så vet jag inte, något bestridande tidigare kanske..
Vet att vissa aktörer går via domstol (hyresnämnden) för avhysningar, tror det går lite snabbare
Tack för svar:)
Har inte bestridit ngt tidigare. Får ringa dem imorgon

Vet inte vad skuldsaneringen ser men verkställighet ser hur länge adressen gällt

Men så länge man betalar hyran så kan man väl inte bli tvingad från sin lägenhet vid löneutmätning eller skuldsanering?
Vi har just flyttat och det är 2000kr mer i hyra, men det är många positiva saker för att bli kvitt utmattningen, tex inga trappor längre (har fått släpa mig uppför alla trappor till förra lägenheten).

Men så länge man betalar hyran så kan man väl inte bli tvingad från sin lägenhet vid löneutmätning eller skuldsanering?
Vi har just flyttat och det är 2000kr mer i hyra, men det är många positiva saker för att bli kvitt utmattningen, tex inga trappor längre (har fått släpa mig uppför alla trappor till förra lägenheten).

Nej det kan man inte bli men om hyran är oskäligt hög är det möjligt att man inte får tillgodoräkna sig hela hyran. Då får man krasst sett antingen flytta billigare eller göra avkall på annat som pengarna ska räcka till.

@Lasseman stort tack för att du tar dig alltid tid och besvarar våra frågor:)! Uppskattar det extra mycket nu när jag mår dåligt över att brev som kommer från inkasso och KFM just nu. Ska posta två delgivningskvitton från KFM imorgon. Både du och alla andra som jag pratat med på KFM är så trevliga och hjälpsamma även om man helst inte velat hamna hos er om du förstår vad jag menar:)! Eloge till er som jobbar på KFM!

Fick i veckan brev från svea inkasso. Gällde en skuld från 2015. Förfallo är i slutet på Juli. Men jag har skuldsanering sen 2 månader tillbaka. Tycker det är konstigt. För svea har andra skulder i min sanering, så varför har de inte tagit med denna? Eller kan denna vara med och att de bara försöker få mer för skulden än vad som är bestämt?

Fick i veckan brev från svea inkasso. Gällde en skuld från 2015. Förfallo är i slutet på Juli. Men jag har skuldsanering sen 2 månader tillbaka. Tycker det är konstigt. För svea har andra skulder i min sanering, så varför har de inte tagit med denna? Eller kan denna vara med och att de bara försöker få mer för skulden än vad som är bestämt?
@Snöflinga ska själv ansöka om skuldsanering och undrar hur stora dina skulder var och anledningen till skulderna. Vi är många härinne i samma sits och det hjälper och tröstar att veta om din resa:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp