Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Finns det någon här inne, som på grund av ett spelberoende blivit skuldsatt och sedan faktiskt fått en skuldsanering beviljad? Eller är loppet helt kört för alla oss som varit spelmissbrukare.. Jag läste här tidigare idag om Mats som fått avslag på grund av att han spelat, fast han till och med hade en son på 3 år.. Är just nu helt förtvivlad då det känns som att allt hopp att få genom en sanering är ute nu. Jag vill inte mer med detta förbannade elände, ska det behöva vara ett helt livsstraff det här. :'(

Du baserar nu ditt mående på ett enda inlägg från Mats108... Det är oerhört ledsamt att hans skuldsanering inte gick igenom :( - verkligen, men om Du läser vidare här ute, så är det oerhört många andra, som just fått skuldsanering även då dom har varit spelmissbrukare.
Vi måste läsa allt lite nyanserat och se till att varje ansökan är unik och individuell!
Sååååå misströsta INTE ännu !! Kämpa på och försök se positivt på att en dag går din ansökan igenom! Spelmissbruk klassas idag som en sjukdom! Sen har jag all förståelse för att självklart vill handläggare på Skusan se att man har tagit tag i sitt problem, dvs slutat spela, sökt KBT eller annan form av hjälp innan dom godkänner skuldsaneringen!
Vi vet heller förmodligen inte allt/helheten som ligger bakom ett avslag. Det kan finnas fler omständigheter som inte du och jag får ta del av... Jag säger inte att så ÄR fallet, men det kan vara så...
Det ENDA som kan göra mig en aningens besvärad är att saker och ting kan bedömas lite godtyckligt från handläggare till handläggare och förmodligen även utifrån vilken sida av sängen dom vaknade upp på just den morgonen...
...så vi får helt enkelt lägga vårt hopp till att just den handläggare som bedömer våra ansökningar är på gott humör, förhoppningsvis har vederbörande fått ”ligga” kvällen innan och därav skuttar runt på små moln (sorry, kunde inte låta bli & skämta till de litta ;) ).
...och varför vara speciellt orolig för Malmö enheten? Vi skåningar ska Du inte vara orolig för... :)

Bara för att du skickat din ansökan till Malmö betyder inte det att det blir dom som handlägger den. De tas i tur och ordning till det kontor som är ledigt just då så det är inte alls säkert det blir malmö

Bara för att du skickat din ansökan till Malmö betyder inte det att det blir dom som handlägger den. De tas i tur och ordning till det kontor som är ledigt just då så det är inte alls säkert det blir malmö
Jag har skickat in via nätet.. Trodde det hamnade på det kontoret som är närmst...

Jag har skickat in via nätet.. Trodde det hamnade på det kontoret som är närmst...
Nej det hamnar i turordning så det kontoret som är klar med en skuldsanering tar nästa på tur. Annars skulle ju väntetiden va olika på olika kontor...

Det nöter på själen att vara så skuldsatta som oss. Hjärtat bankar och tankarna rusar. Ibland ligger jag o skruvar mig in på småtimmarna och kan som längst sova runt 6 timmar. Det är väl det som sliter att vi alla fattar att det kommer ta kopiöst många år innan man som bra folk kan vara skuldfri och ha i månaden mellan 10-20K efter räkningarna är betalde. @Lasseman är verkligen lagtolknings svängrummet så olika mellan olika kfm kontor? Jag köper att det säkerligen finns olika handläggare som bedömer olika men olika kontor?

Olika bedömning från handläggare är ok men om det blir olika från olika kontor är det inte okej?

Du ska ta de lungt, hur än beslutet blir så får du agera där efter.

Hopet får man aldrig ge upp.

I mitt fall var nog att sms lån karusellen fanns de " nya " skulder alltså datumet på sista var ett år sedan, men igentligen har de rullat runt de lånegivare i 4,5 år.

Så fort man betalat har man kunna taigt ett nytt dagen efter för att betala på nästa snabb lån.

Så resonerar följande. Har inte tagit ett lån sedan dess, då kan jag påvisa för KFM att min skuldsättning slutat helt och hållet och verkligen tagit tag i allt jag kan göra, om nu tingsrätten också tycker skulderna är för nya får jag ansöka igen när jag fått besked.

Bara för man får avslag första gången betyder det inte att det är kört längre fram.

Ge aldrig upp där ute, trevlig helg på er och lasseman tack igen för du svarar på allt här som du kan!

Liten uppdatering

Jag överklagade och väntar på besked.

Under tiden har jag hunnit med och dra i många trådar.

Då jag verkligen var nere på botten drog jag upp alla kort för chefen för jag var på väg in i utmattnings syndrom.

Då jag har en ledande position har jag fått lite ändrande arbetsuppgifter samt fått hjälp av företagshälsovården med att gå hos en pyskolog, i samma veva tog jag kontant med en vård central där jag fick träffa ett terapeut team.

Då vi hunnit längre hos företagshälsovården så fortsätter vi där och det blev även bestämt i samråd med vårdcentralens terapeuter.

Kan säga att jag aldrig mått så bra sedan jag slutade leva i min förnekelse och verkligen började ta tag i sakerna. Det är ett jätte steg och vägen är jobbig, men man måste tänka på sig själv och sin familj, det är min skatt.

Resten kommer att lösa sig på sikt.

Liten uppdatering

Jag överklagade och väntar på besked.

Under tiden har jag hunnit med och dra i många trådar.

Då jag verkligen var nere på botten drog jag upp alla kort för chefen för jag var på väg in i utmattnings syndrom.

Då jag har en ledande position har jag fått lite ändrande arbetsuppgifter samt fått hjälp av företagshälsovården med att gå hos en pyskolog, i samma veva tog jag kontant med en vård central där jag fick träffa ett terapeut team.

Då vi hunnit längre hos företagshälsovården så fortsätter vi där och det blev även bestämt i samråd med vårdcentralens terapeuter.

Kan säga att jag aldrig mått så bra sedan jag slutade leva i min förnekelse och verkligen började ta tag i sakerna. Det är ett jätte steg och vägen är jobbig, men man måste tänka på sig själv och sin familj, det är min skatt.

Resten kommer att lösa sig på sikt.

...och Du ska veta att vi är många här ute, som står och "HEJAR PÅ"... you'll never walk alone :) Grymt bra jobbat !!! :)

Du ska ta de lungt, hur än beslutet blir så får du agera där efter.

Hopet får man aldrig ge upp.

I mitt fall var nog att sms lån karusellen fanns de " nya " skulder alltså datumet på sista var ett år sedan, men igentligen har de rullat runt de lånegivare i 4,5 år.

Så fort man betalat har man kunna taigt ett nytt dagen efter för att betala på nästa snabb lån.

Så resonerar följande. Har inte tagit ett lån sedan dess, då kan jag påvisa för KFM att min skuldsättning slutat helt och hållet och verkligen tagit tag i allt jag kan göra, om nu tingsrätten också tycker skulderna är för nya får jag ansöka igen när jag fått besked.

Bara för man får avslag första gången betyder det inte att det är kört längre fram.

Ge aldrig upp där ute, trevlig helg på er och lasseman tack igen för du svarar på allt här som du kan!
Du nämner en intressant sak om det där hur de på kfm/skusan huruvida skulderna är "nya" eller inte. När man harvat på ett tag i sms låne träsket så har man tagit om lånen hitan ditan för att likt en brandsläckare spruta där det "brinner" som värst. Med andra ord flytta omkring lånen för att jaga de med närmst förfallodatum. Helt sjukt hur man hållt på, likt en alkis som tar återställare. Tillfällig lindring med förträngd långsiktighet. Usch.

Du nämner en intressant sak om det där hur de på kfm/skusan huruvida skulderna är "nya" eller inte. När man harvat på ett tag i sms låne träsket så har man tagit om lånen hitan ditan för att likt en brandsläckare spruta där det "brinner" som värst. Med andra ord flytta omkring lånen för att jaga de med närmst förfallodatum. Helt sjukt hur man hållt på, likt en alkis som tar återställare. Tillfällig lindring med förträngd långsiktighet. Usch.

Ja jag höll på precis likadant.. Sista lånen jag tog var i December 2016..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp