- Meddelanden
- 6 110
- Mottagna reaktioner
- 6 399
- Poäng
- 3 937
Finns det någon här inne, som på grund av ett spelberoende blivit skuldsatt och sedan faktiskt fått en skuldsanering beviljad? Eller är loppet helt kört för alla oss som varit spelmissbrukare.. Jag läste här tidigare idag om Mats som fått avslag på grund av att han spelat, fast han till och med hade en son på 3 år.. Är just nu helt förtvivlad då det känns som att allt hopp att få genom en sanering är ute nu. Jag vill inte mer med detta förbannade elände, ska det behöva vara ett helt livsstraff det här.![]()
Du baserar nu ditt mående på ett enda inlägg från Mats108... Det är oerhört ledsamt att hans skuldsanering inte gick igenom
- verkligen, men om Du läser vidare här ute, så är det oerhört många andra, som just fått skuldsanering även då dom har varit spelmissbrukare.Vi måste läsa allt lite nyanserat och se till att varje ansökan är unik och individuell!
Sååååå misströsta INTE ännu !! Kämpa på och försök se positivt på att en dag går din ansökan igenom! Spelmissbruk klassas idag som en sjukdom! Sen har jag all förståelse för att självklart vill handläggare på Skusan se att man har tagit tag i sitt problem, dvs slutat spela, sökt KBT eller annan form av hjälp innan dom godkänner skuldsaneringen!
Vi vet heller förmodligen inte allt/helheten som ligger bakom ett avslag. Det kan finnas fler omständigheter som inte du och jag får ta del av... Jag säger inte att så ÄR fallet, men det kan vara så...
Det ENDA som kan göra mig en aningens besvärad är att saker och ting kan bedömas lite godtyckligt från handläggare till handläggare och förmodligen även utifrån vilken sida av sängen dom vaknade upp på just den morgonen...
...så vi får helt enkelt lägga vårt hopp till att just den handläggare som bedömer våra ansökningar är på gott humör, förhoppningsvis har vederbörande fått ”ligga” kvällen innan och därav skuttar runt på små moln (sorry, kunde inte låta bli & skämta till de litta
)....och varför vara speciellt orolig för Malmö enheten? Vi skåningar ska Du inte vara orolig för...