Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ponera att man är igång med skuldsaneringen och man jobbar med stadig inkomst och kfm drar säg 12K utöver förbehållsbeloppet, sedan blir man arbetslös och ber om omprövning mitt i skuldsaneringen och de kan dra 1K utöver förbehållsbeloppet. Är risken stor att man kastas ur skusan? Trotts man inte rår för arbetslösheten?

Nej

Ponera att man är igång med skuldsaneringen och man jobbar med stadig inkomst och kfm drar säg 12K utöver förbehållsbeloppet, sedan blir man arbetslös och ber om omprövning mitt i skuldsaneringen och de kan dra 1K utöver förbehållsbeloppet. Är risken stor att man kastas ur skusan? Trotts man inte rår för arbetslösheten?

Notera dock att det inte dras något.. man betalar själv

Har även ett jätte bra stöd och sammarbete med kommunens skuldrådgivare, ska dit nästa vecka för att lägga upp en ny plan och nya mål.

Träffar även en psykolog en gång i månaden.

Och all kommunikation med kronofogden från start har varit kanon från innan löneutmätningen drog igång :)

De värsta har varit inkasso bolagen när man försökt ordna avbetalningsplaner och i mitt fall föll de där att hålla 30 avbetalningsplaner igång när ingen ville sänka månadsavgiften mer, vilket jag förstår men att få höra dagligen vilken idiot och felknullad person man är hjälper inte direkt.

Toppen. Sitter i exakt samma sits som dig, med ungefär samma tidsplan för lån osv.. Det enda som fattas är att jag inte har barn.
Skuld till kfm på 1,4 på grund av arbetslöshet (för länge sedan) senare spelberoende. Då lär jag också få avslag, alla dagar i veckan.

Ok, då är självmordstankarna igång igen.

Efter jag fått inledande skuldsanering så fick jag besked hem idag att dom avslagit den
Hur kan dom ändra? Inte så mina ekonomiska förutsättningar ändrats sen typ 1,5 månad sen jag fick beviljat.
Och hur kan det helt plötsligt var en helt annan handläggare än den jag haft kontakt med tidigare?

Du fick ingen motivering?

Den jag fick efter mitt första avslag som jag senare överklagade och fick beviljat.

Att jag kan betala mina skulder inom en överskådlig framtid.

Den jag fick efter mitt första avslag som jag senare överklagade och fick beviljat.

Att jag kan betala mina skulder inom en överskådlig framtid.

Beklagar innerligt :(
Hur mycket hade Du i skulder och vad menar dom med överskådlig framtid?! :(

Hur räknar dom ut det?

Hur räknar dom ut det?
Jag tror att kfm menar o räknar ut att man fixar det själv inom 15 år. Samtidigt är det lite knäppt då förutsättningarns ändras. Dvs om man är mitt i skusan och får förändringar upp eller ner på inkomsten så blir man inte utslängd ur skusan om man är ärlig och begär omprövning av det man ska betala in, enligt Lasseman.

Ok, då är självmordstankarna igång igen.

Efter jag fått inledande skuldsanering så fick jag besked hem idag att dom avslagit den
Hur kan dom ändra? Inte så mina ekonomiska förutsättningar ändrats sen typ 1,5 månad sen jag fick beviljat.
Och hur kan det helt plötsligt var en helt annan handläggare än den jag haft kontakt med tidigare?

Och snälla söta rara, inga självmordstankar, livet är inte över ! Du kommer tillbaks med nya friska tag...
Det är banne mig vår skyldighet att fixa detta... Du är INTE ensam - glöm ALDRIG det !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp