Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Omöjligt att dom skulle gå att utmäta för hennes skulder är det inte.

Även om jag kan påvisa att jag har köpt en viss produkt med mina egna pengar med mitt eget bankkort och det är en killpryl?

Från KF:s hemsida;
Om din make/maka eller sambo har skulder hos oss anses han eller hon äga det som finns i er gemensamma bostad. Det betyder att allt som finns i er gemensamma bostad kan utmätas, om du inte på något sätt kan bevisa att det är ditt.

Om du bor ihop med någon som har skulder tar du inte över den personens skulder. Men de kan ändå påverka din ekonomi eftersom din inkomst och dina kostnader är en del av hushållets. När vi beräknar vilket belopp vi kan utmäta av din makes/makas eller sambos lön ingår därför dina uppgifter i beräkningen.

Om ni äger en fastighet tillsammans kan vi besluta att din makes/makas eller sambos andel i fastigheten ska utmätas. Det vanliga är då att hela fastigheten säljs och du får pengarna som kommer från din andel.

Det jag kommer göra med lägenhet den dagen jag köper den är att jag själv kommer stå på kontraktet och hon kommer att stå skriven på adressen - det funkar väl??

Gällande det ovan, räcker det inte som ett bevis om jag påvisar att jag har exempelvis bild när jag har min högtalare på stranden och kontoutdrag som styrker att jag har köpt det? Borde väl göra det?

En bild är ju inget bevis, du kan ju sitta på stranden med hennes högtalare. Ett kontoutdrag skulle jag knappast tro funkar heller; du skulle ju kunnat köpt grejen till henne i present etc.

Hur kan jag bevisa det?
Högtalaren är min och den vill jag behålla :D
Några förslag?

Funkar min plan med lägenheten som jag skrev ovan?

Vet du vad som klassas som bevis? Vad kan man göra för att liksom "bevisa" att man äger en viss sak i hemmet oavsett om det är klocka,TV eller någonting annat? Hur ska jag agera vid ett köp exempelvis?

Det jag kommer göra med lägenhet den dagen jag köper den är att jag själv kommer stå på kontraktet och hon kommer att stå skriven på adressen - det funkar väl??

Gällande det ovan, räcker det inte som ett bevis om jag påvisar att jag har exempelvis bild när jag har min högtalare på stranden och kontoutdrag som styrker att jag har köpt det? Borde väl göra det?

Bostadsrätt utmäts inte på besittning, då måste kfm bevisa att hon äger delar av den.

Jag skulle inte oroa mig för att få hembesök särskilt mycket alls och därmed inte lägga ner själ och hjärta i att konstruera massa upplägg för att rädda en högtalare.

Hahahaha!!
Ditt inlägg fick mig att dra på smilbanden, egentligen absurt att man värderar en speciell produkt i all denna misär och när man har miljonskulder i synnerhet med tanke på att den kostar max 600-700 spänn.
Men är förtjust i den rackaren :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp