Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Grattis till er :)!

Släpptallt/ under tiden du väntade på svar ang skuldsaneringen hade du löneutmätning som flöt på ända tills saneringen blev aktuell? tror du att jag tex måste ha utmätning i kanske ca två år innan jag ev kan få sanering? spelandet kanske sätter stora käppar i hjulet tänkte jag...Nu är det bara några veckor kvar tills psykolog/ kurator kontakten startar :)längtar♥️

Släpptallt/ under tiden du väntade på svar ang skuldsaneringen hade du löneutmätning som flöt på ända tills saneringen blev aktuell? tror du att jag tex måste ha utmätning i kanske ca två år innan jag ev kan få sanering? spelandet kanske sätter stora käppar i hjulet tänkte jag...Nu är det bara några veckor kvar tills psykolog/ kurator kontakten startar :)längtar♥️
Jag hade utmätning med start i november, skickade ansökan i januari, beslut om inledande i april, började betala på skusan i maj, slutligt besked i oktober. Det drog ut lite efter inledande pga att en lånegivare satte sig mot att jag skulle få skuldsanering.

Senast ändrad:
Absolut.

Rätt att kolla. Spontant är taxeringsuppgifter offentliga så Intrum kan ringa skatteverket och fråga om sambons inkomst, är den flera hundra tusen över det som betalplanen är beräknad på så kommer dom nog begära omprövning

Jo att sambo/make/makas lön ska räknas in, det vet jag.
Jag undrade mer hur det är med ev engångsbelopp av olika andledningar?

Om personen med skuldsanering får en stadigvarande ökning på 5000kr/mån ska omprövning göras, därav frågan, hur de ser på ett engångsbelopp? Speciellt när det inte är personen med skuldsanering som får det, utan den som bor under sanma tak.

Idag fick jag beslut om skuldsanering!
Fick inledande i oktober , så väntat på detta beslut i 6 mån! :D
Grattis
Hur lång tid tog det för dig från 1a samtal till inledande och ifrån inledande till beslut?
Tog det 6månader totalt ifrån ansökan till beslut?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp