Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
vad tror ni?

Om man kommer så långt som till att skuldsaneringsteamet skickat ut förslag om beslut, eller vad det kallas. Då har jag i alla fall fått för mig att de på skidan anser att man ska ha skuldsanering?

I det läget kan fordringsägare opponera sig och det dras vidare, men då läser jag som oftast att jurister i regel går på handläggarens linje. Har jag rätt eller fel?

Har diskuterat detta med ett par människor och vi kom fram till att har "granskningen" gått igenom så långt som till ett förslag som ska skickas ut så är det "klart" från skusans håll?
Det kan absolut bli avslag i ett senare skede efter inledande. Min egen helt okvalificerade gissning är dock att majoriteten av de som fått inledande oxå får saneringen beviljad i slutändan.

vad tror ni?

Om man kommer så långt som till att skuldsaneringsteamet skickat ut förslag om beslut, eller vad det kallas. Då har jag i alla fall fått för mig att de på skidan anser att man ska ha skuldsanering?

I det läget kan fordringsägare opponera sig och det dras vidare, men då läser jag som oftast att jurister i regel går på handläggarens linje. Har jag rätt eller fel?

Har diskuterat detta med ett par människor och vi kom fram till att har "granskningen" gått igenom så långt som till ett förslag som ska skickas ut så är det "klart" från skusans håll?
En fordringsägare motsatte sig min skuldsanering under ”inledande” som det heter. Jag fick igenom min skuldsanering men fick uppfattningen att det inte är helt ovanligt att den kan stoppas.

Okej.

Att få avslag efter inledande är väl i sig inte så jätteovanligt kanske.
Men när det ändå går så långt till att ett förslag upprätthålls känns det ändå som ännu större chans än bara vid första inledandebeslutet. Då har handläggaren fördjupat sig i ansökan och allt det där och kan ha valt att avslå redan.
Självklart kan det bli avslag senare, inget är säkert förrän det finns ett beslut förstås.

Inledande har ju ändrats iom den nya skuldsaneringen. Nu börjar man betala direkt i samband med inledande och man betalar till KF varje månad. Min utmätning slutade och månaden efter började jag betala på skusan.
Tidigare upphörde ev utmätning i samband med inledande och man inväntade beslutet och började betala först då.

Senast ändrad:
Inledande har ju ändrats iom den nya skuldsaneringen. Nu börjar man betala direkt i samband med inledande och man betalar till KF varje månad. Min utmätning slutade och månaden efter började jag betala på skusan.
Tidigare upphörde ev utmätning i samband med inledande och man inväntade beslutet och började betala först då.

Den ändringen kom till som jag förstått det för att en del personer satte i system att få inledande skuldsanering för att stoppa löneutmätning och lagom när betslningsplanen skickades ut så återkallade man ansökan om skuldsanering och fick avskrivningsbeslut. Det tar ofta någon månad innan någon löneutmätning kommer igång igen och under den tiden ansökte man om sanering på nytt, och efter ett par månaders löneutmätning blev det inledande igen och så rullade man på.
Personer som helt enkelt ville slippa betala på skulderna och få behålla pengar så långt som möjligt .

Den ändringen kom till som jag förstått det för att en del personer satte i system att få inledande skuldsanering för att stoppa löneutmätning och lagom när betslningsplanen skickades ut så återkallade man ansökan om skuldsanering och fick avskrivningsbeslut. Det tar ofta någon månad innan någon löneutmätning kommer igång igen och under den tiden ansökte man om sanering på nytt, och efter ett par månaders löneutmätning blev det inledande igen och så rullade man på.
Personer som helt enkelt ville slippa betala på skulderna och få behålla pengar så långt som möjligt .
Shit vad folk är uppfinningsrika!! För oss som menar allvar med ansökan är det ju dock bara positivt med det nya, man blir fri fortare :)

Ok. Med nya systemet ser ju KF att man betalar, inte minst eftersom man betalar t KF nu. Man visar ju att man kan sköta sina betalningar tänker jag.

Shit vad folk är uppfinningsrika!! För oss som menar allvar med ansökan är det ju dock bara positivt med det nya, man blir fri fortare :)
Jag har på fem år vilket väl var samma på gamla systemet?
Det bästa, förutom att jag kan se ett ljus i tunneln, är att jag går behålla lönen i juni och december.

Vad tycker du själv?
Menar inte att vara dryg med frågan utan nyfiken på hur du resonerar.

Jag vet inte, frågan är om KFM ens hade trott på om hon berättade att hon tagit lån på flera hundratusen för att betala sin pojkväns spelskulder till maffia. Det låter som en amerikansk gangsterfilm ifrån 80-talet.
Jag själv hade inte köpt det...
Jag vet inte faktiskt, har ingen aning.

Är det inte bättre att ha skuldsanering än löneutmätning?
Dessutom kan man väl bara få skuldsanering 1 gång?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp