Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När det slutat komma nya skulder pga ekonomisk brottslighet på ett antal år så kan det kanske gå. Jag skulle gissa på uppåt 10 år eller så.

Ok dom skulderna för mig är ca 5 år gamla. Är det någon ”idé” att försöka söka tycker du?

Nja, knappt 33000 när jag nu kollade kfms hemsida. knappt 100k har löneutmätning, ungefär 400k har skulder för indrivning om jag nu minns rätt.

Lathet, okunskap, ovilja, kommer inte till skott, jag vet faktiskt inte.

Det räcker nog inte riktigt att bara saknas lön/inkomst för närvarande, har läst några beslut (avslag) där man motiverar det med att den inkomstnivå man har fn. inte är stadigvarande, man kan förväntas få jobb, förväntas återgå från sjukskrivning / a-kassa och liknande.
Tack Lasseman, nu stärktes mina kunskaper ytterligare på området. Är själv arbetslös sedan ett tid tillbaka och släppte allt i jan. Nu är jag hyfsat nära ett jobb, visserligen en korttuldsanställning men precis som du skriver så kommer jag givetvis inte vara det stadigvarande. Jag bör alltså avvakta med att söka skuldsanering för att inte riskera att "tappa månader" genom att få nobben om jag söker som arbetslös nu?

Så alltså om man har skuldsanering har man 2 betalningsfria månader.
Varför är det inte så under löneutmätning?!

Om jag bara ska gissa så är det nog främst för att de flesta löneutmätningar (antar jag) inte pågår särskilt länge och i alla lägen inte är tänkta att pågå år efter år efter år.

Ni som fårt samtal från kfm, hur länge har det tagit tills inledande eller avslag?

Samtal igår o inte hört något eller sett o poit så det kan kanske ta ett tag.

Hade flera samtal m skusan innan inledande. Första samtalet i feb-17 o fick inledande maj-17, beviljat sep-17.
Att det tog lite längre för oss berodde mkt på att vi var i färd att sälja huset o den biten behövdes bli klar först.

Så alltså om man har skuldsanering har man 2 betalningsfria månader.
Varför är det inte så under löneutmätning?!

För att det inte finns stöd för det i lagen är det torra svaret.
Utsökningsbalken är mycket äldre än senaste skuldsaneringslagen

Så med andra ord kan det ta ett tag, ja ja bara o vänta då

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp