Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Saker som kan vara indikation på att man inte riktigt lagt ner hela sin själ i att bli skuldfri kan tex vara att byta jobb precis jämt och när man får frågan vägrar berätta var jobbet är just nu, och om det väl blir löneutmätning gå ner i arbetstid och flytta till ett dyrare boende endast för att inte det ska finnas något utrymme för löneutmätning.

YAY!!! Jag har ju sett vart det ”barkar” hän, så har precis lyckats få igenom ett lägenhetsbyte där jag sänker min månadshyra med nästan 3600kr/år! Flyttar nästa helg :)
...och bytt jobb har jag heller inte gjort på många år även då jag bytt arbetsgivare ett par ggr, men det är ju bara för att ”mina” fastigheter har sålts ett par ggr och då har jag följt med till nya fastighetsägaren...

I min ansökan till skuldsanering tog jag upp alla åtgärder jag gjort för att reda ut det själv och även för att kunna förändra min situation, t ex kontaktat långivare, spärrat mig hos långivare och annat som visade att jag gjort vad som förväntats men inte lyckats med. Dessutom skrev jag om de beteendeförändringar jag gjort sedan jag släppte till KF för att ytterligare påvisa att jag gjort vad som kan förväntas av någon i min/vår situation.

Tack för Dina alltid så vänliga och välvilliga/hjälpsamma svar till oss andra som just nu står på den sviktande grenen :)

Att jag frågade var för att jag ibland läser diverse inlägg på Flashback också, och där tycks det finnas en gedigen skara folk som vill lura systemet på alla tänkbara vis... tack för förklaringen Lasse, det lät ju alldeles för enkelt annars..

Min man stod med i poit dagen efter samtalet

Ni som fårt samtal från kfm, hur länge har det tagit tills inledande eller avslag?
Fick inledande samma dag som de ringde för att dubbelkolla att mina uppgifter fortfarande stämde (lön, hyra mm)

Dagen efter. Beror nog på hur glasklart det är att inleda eller inte.

Andra dagen efter samtalet o stod fortfarande inte med i poit.

Sa inte handläggaren nåt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp