Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
VI ansökte i nov-16. Fick inledande i maj och beslut om sanering i september. Det tog lite längre tid för oss i o m att vi höll på med försäljning av hus i samband m ansökan och det skulle bli klart först.

Mitt samtal handlade iaf om inledande (jippie) men nu har jag ju löneutmätning sedan en månad och då undrar jag om någon vet hur snabbt det beslutet hinner stoppas?
Går info till AG samtidigt som det går ut i poit eller är det fördröjning? Vill inte gärna ringa mitt lönekontor och fråga eftersom jag inte vet vilka handläggare som vet vad.

Någon med löneutmätning som kommer ihåg hur det var?
Har du fått beslut om inledande? Kolla PIOT.
Jag hade utmätning då beslut om inledande kom 22/5. Det hann dras från min lön som kom den 27:e men de pengarna återbetalades.

Tack för snabbt svar då kanske jag får tillbaka mina pengar med. Underbart det vore.
Jodå stått i POIT och det var en väldigt skön känsla att se mitt namn och jag köpte min uc med och där stod det också. Oavsett hur det går nu så är det ju fantastiskt skönt att det finns en chans och också trevligare att betala in själv än att lön gör utmätning :)

Tack för snabbt svar då kanske jag får tillbaka mina pengar med. Underbart det vore.
Jodå stått i POIT och det var en väldigt skön känsla att se mitt namn och jag köpte min uc med och där stod det också. Oavsett hur det går nu så är det ju fantastiskt skönt att det finns en chans och också trevligare att betala in själv än att lön gör utmätning :)
Jo du lär få tillbaka de pengarna. En fin julklapp :) Som du säger, mkt bättre att själv betala in än att det dras via utmätning.

Det är sån lättnad att det knappt är nån post alls numera. Vilken ångest det varit förut med alla kravbrev som kommit! Aldrig mer!!

Haha ja jävlar vilken ångest. Hade mellan 5-10 olika brev/krav/kf varje dag i flera månader. Värsta var att man inte kunde ha kompisar över vid brevbärare tiden. Skönt att äntligen slippa de

Tack för alla dina svar Annlo. Fick du pengarna tillbaka av KFM eller av AG?

Börjar bli lite väl nervös nu! 2 månader och fortfarande inte hört något om omprövning..

Hej är det mycket av vikt vid ansökannom skuldsanering att man skriver ett långt personligt brev? Min skuldrådgivare sa skriv kortfattat det behöver inte vara långt. Så tacksam för svar

Har du hört något KlaraBella?

Har en annan fråga om inledande som kanske du eller någon annan kan svara på. För ca 2 v sedan fick jag inledande efter en lugn och härlig period av tom brevlåda... men nu har det kommit en hel de den här veckan om övertagande av skulder mellan olika bolag. Är det normalt nu för att de ska visa KFM skulderna eller har de inte förstått att jag har inledande? Hotas ju med att överlämna till KFM... Blev så less över dessa jädra brev igen...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp