Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
det mest flöt nog på. Det enda som vi diskutera var väl min lön. Jobbar deltid natt o hade jobbar extremt mkt åren innan för att få ihop till utgifterna så de ville sätta mej på en inkomst flera tusen över den jag verkligen har.
Extrajobb är ju inget jag styr över utan beror ju om folk blir sjuka el så. Men vi kom överens iaf. Möttes lite halva vägen känner jag.
Jag är rädd det kommer bli samma för mig. Jobbat galet mkt övertid senaste månaderna och det är ju dom lönespecarna jag skickat in.
Men får bara vänta å se vad som händer :) och så får man väl ta den diskussionen då isf!

Jag är rädd det kommer bli samma för mig. Jobbat galet mkt övertid senaste månaderna och det är ju dom lönespecarna jag skickat in.
Men får bara vänta å se vad som händer :) och så får man väl ta den diskussionen då isf!
Jag begärde ut ett intyg från lönekontoret där de bara räknade förväntat årsinkomst baserad på mina 64,2 % + ob-tillägg. Nu har jag ju ändå kommit över den inkomsten men det beror ju på att jag jobbat extra innan jag fick definitivt beslut om skuldsanering.

Jag begärde ut ett intyg från lönekontoret där de bara räknade förväntat årsinkomst baserad på mina 64,2 % + ob-tillägg. Nu har jag ju ändå kommit över den inkomsten men det beror ju på att jag jobbat extra innan jag fick definitivt beslut om skuldsanering.
Tack för tipset! Det ska jag göra om det saneringen blir beviljad.

Ringer de alltid upp per automatik när man söker skuldsanering eller är det bara om man har chans på inledande?

Jag har fått inledande och då vill kfm veta om det finns fler att kontakta. Så jag försöker pussla inkasso med ursprung nu. Vilket jobb.

Men jag har ett kreditkort som jag sköter. Hur ska jag göra med det? Jag har inte ens tänkt på det i ansökan men det kanske är automatiskt genom detta?

Sökte i juli fick löneutmätning november och inledande från igår med första betalning januari.

Livrädd nu att jag glömt något lån så mina uppgifter inte stämmer med tidsangivelser.

Men kreditkort? Ska det in i listan? Tack

Du ska ta med allt. För de du har kreditkortet hos kommer troligen att anmäla det. Och det kortet kommer troligen att stängas. Så blev det för mej.
Hade tänkt ha kvar mitt mastercard m kredit hos ica men några dar efter inledande så klipptes kortet o krediten sas upp.

Alltså i o m att det står i POIT att du fått inledande så ska alla som du har en skuld/kredit hos anmäla det till KFM/Skusan. Har dom inte anmält det så kan dom inte komma i efterhand o kräva.

Tack för svar. Känns konstigt att ta med skulder som inte varit problem men då skriver jag med det. Kortet är ju kredit det med så jag fattar.

Men jösses vad inkasso köper kunder av varandra. Har 7 brev gällande samma skuld.3från första inkasso och sedan ett meddelande om övertagande och sedan 3 från nya... rörigt. Ska bli fantastiskt att slippa alla dessa brev i lådan! Förr var det min största skräck men man blir ju härdad. Nu blir jag bara glad över kfm eftersom nästa handlar om betalplan och annat. Tjoho.

Det är sån lättnad att det knappt är nån post alls numera. Vilken ångest det varit förut med alla kravbrev som kommit! Aldrig mer!!

Mitt samtal handlade iaf om inledande (jippie) men nu har jag ju löneutmätning sedan en månad och då undrar jag om någon vet hur snabbt det beslutet hinner stoppas?
Går info till AG samtidigt som det går ut i poit eller är det fördröjning? Vill inte gärna ringa mitt lönekontor och fråga eftersom jag inte vet vilka handläggare som vet vad.

Någon med löneutmätning som kommer ihåg hur det var?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp