Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det jag undrar ör om dom bevakar hans ekonomi under min skuldsanering då vi är gifta?

Då är han inte borgenär, kanske borgensman eller medlåntagare?
Men visst kan dom bevaka och kontrollera även makar, om det görs vet jag inte.

Då är han inte borgenär, kanske borgensman eller medlåntagare?
Men visst kan dom bevaka och kontrollera även makar, om det görs vet jag inte.
Ok. Spelar ingen roll egentligen. Var mest nyfiken. Min man tog ett lån för min räkning för att försöka lösa min situation men det räckte inte till. Han ingår i min skuldsanering och kommer få pengar tillbaka genom den. Tack för svar.

ungefär hur lång tid får man räkna att det tar från att fått en inledande skuldsanering till ett faktiskt beslut?
Och om Det blir avslag återgår man då direkt till löteutmätningen man hade innan inledandet?

3 4 månader kanske.

Inte per automatik

ungefär hur lång tid får man räkna att det tar från att fått en inledande skuldsanering till ett faktiskt beslut?
Och om Det blir avslag återgår man då direkt till löteutmätningen man hade innan inledandet?
Jag fick inledande för lite mer än ett par veckor sedan och handläggaren sa att jag får besked om beslut i februari ungefär. Decemberlönen är säkrad iaf, det kunde hon i stort sätt lova :D* whoop whoop*

Ok. Tack för svar!
En fråga till, om nån kan svara..
det man betalar under inledandet är det ungefär det man kommer få betala om saneringen blir beviljad? Eller är det nåt helt annat belopp?

Ok. Tack för svar!
En fråga till, om nån kan svara..
det man betalar under inledandet är det ungefär det man kommer få betala om saneringen blir beviljad? Eller är det nåt helt annat belopp?
Det lan skilja sig åt. Jag fick betala mer när beslutet var fattat men det gjorde det samma. Har man lämnat korrekta uppgifter ska man ju klara sig på det, även om det kan kännas tufft. Lycka till

Det lan skilja sig åt. Jag fick betala mer när beslutet var fattat men det gjorde det samma. Har man lämnat korrekta uppgifter ska man ju klara sig på det, även om det kan kännas tufft. Lycka till

Ja, det gör mig absolut ingenting! Jag lever på luft om jag så måste.. bara jag kommer ur denna skiten är jag evigt tacksam! Mest nyfiken på beloppet, men bara vänta och hålla tummarna det går hela vägen!
Tack

Ja, det gör mig absolut ingenting! Jag lever på luft om jag så måste.. bara jag kommer ur denna skiten är jag evigt tacksam! Mest nyfiken på beloppet, men bara vänta och hålla tummarna det går hela vägen!
Tack
Du kommer säkert få det bättre än idag, i allafall har jag det betydligt bättre. Kan t om spara lite varje månad . Det ökade ca en tusenlapp och då har jag skulder på över en miljon. Betalar just nu 10500 varje månad, men då lever jag med min man och två barn och hans inkomst är ju medräknad. Men vad jag förstått kan det även bli mindre så det är bara att vänta och se. Håller tummarna för dig att det ska gå hela vägen

Du kommer säkert få det bättre än idag, i allafall har jag det betydligt bättre. Kan t om spara lite varje månad . Det ökade ca en tusenlapp och då har jag skulder på över en miljon. Betalar just nu 10500 varje månad, men då lever jag med min man och två barn och hans inkomst är ju medräknad. Men vad jag förstått kan det även bli mindre så det är bara att vänta och se. Håller tummarna för dig att det ska gå hela vägen

Mängden skulder har inget med hur betalningsbeloppet räknas fram. Skuldbördan är bara av intresse när man ska ta ställning till om det ska vara skuldsanering eller ej.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp