Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Grattis till Skuldsaneringen även om 4 år känns lång tid nu så slipper du oroa dig hela tiden hur du ska kunna betala dina skulder. Den känslan som äter upp en slipper du nu och då känns nog det lättare att det tar 4 år .Återigen grattis.

Lite uppdatering! Fick ju inledande skuldsanering i April och började betala i maj. I juni kom ett stort brev med sammanställning. I mitten/slutet av Juli ringde handläggaren och bekräftade att jag nu fått beviljad skuldsanering och ingen hade motsattit sig något. Så från augusti ska jag betala 200kr/mån än tidigare uträkning. Känns såååå jäkla skönt! Jag fick skuldsanering under 4 år. Jag har börjat räkna ner månaderna nu och kan se ljuset i tunneln, fast den är låååångt bort så släpper lite av ångesten nu..
Grattis . En undran bara, missuppfattade jag ditt inlägg eller betalar du endast 200 i månaden? . Vet att det är uträknat vad man klarar av men ändå . Inget illa menat men förundras över hur fodrings ägarna bråkar men när en skuldsanering bär i kraft så nöjer dom sig med ingenting

Stort grattis!

Jag väntar med spänning på mitt beslut med, men det lär ju dröja tills oktober/november.

Hej hur stora var dina skulder om du fick på bara 4 år? Vilken dröm, grattis!

Jag håller själv på att söka skuldsanering nu men det är ju en djungel med att hitta vilka skulder som är var, många har kommit till KFM vilket underlättar men miljonerna smslån och krediter som ligger och skvalpar och olika inkassobolag som köper av varandra så man blir helt snurrig. Försöker betala av något varje månad nu för att visa att jag gör mitt bästa men ska jag skriva med dem på listan över skulder (de är ju bara planerade att betalas) eller ska jag hoppa över dem? Har ju en lång lista på de jag har betalat och vi försöker få loss lite pengar så jag kan betala av några till. Fortfarande bara en droppe i havet med alla mina skulder men vill inte missa chansen till skuldsaneringen pga att jag inte ens försökt. Ska betala bort ett kreditkort på 2 mån tänkte jag om de inte hinner komma igång med löneutmätningen innan dess. Har inte fått hem några papper än för det så jag tror att jag iaf hinner få den här månadslönen.

Grattis . En undran bara, missuppfattade jag ditt inlägg eller betalar du endast 200 i månaden? . Vet att det är uträknat vad man klarar av men ändå . Inget illa menat men förundras över hur fodrings ägarna bråkar men när en skuldsanering bär i kraft så nöjer dom sig med ingenting

Hej! Med löneutmätning betalade jag 7295kr/mån. Vid inledande sänktes det till 4612kr/mån och i augusti då saneringen börjar ska jag betala 4412kr/mån. Mina skulder uppgick till ca 1,2 miljoner.

Hej! Med löneutmätning betalade jag 7295kr/mån. Vid inledande sänktes det till 4612kr/mån och i augusti då saneringen börjar ska jag betala 4412kr/mån. Mina skulder uppgick till ca 1,2 miljoner.

Hur motiverade man den sänkningen?

Wo
wow vad skönt. För min del ökade dom med motivering att en skuld tillkommit på 6000 samt att jag fick tillbaka på skatten ca 40000 som jag ska betala som engångsbelopp nu i augusti. Så dom höjde med ca 300kr. Ska betala 10350 ca. Känns konstigt att använda mina skattepengar som motiv för en höjning när jag måste betala in varenda krona. Så för min del blir det kännbart men ändå bättre än innan så det får gå, om fem år är jag fri . Vågar inte klaga så dom kanske ändrar sig sedan. Min totala skuld är som din ganska så exakt. Jag får ut ca 20000 i månaden så dom tar hälften. Att det kan skilja så mycket?! I och för sig tjänar min man ganska bra men inte överdrivet.

Att jag har barn som varit drabbade av skuldsättningen sen födseln och kommer isf fortsätta vara det långt upp i tonåren. En utsatt situation för dessa och dom blir lidande (ungefär så, kan inte texten utantill).

Samt att maken är långtidssjukskriven och har för låg ersättning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp