- Meddelanden
- 72
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 147
Sant, det har du rätt iDe siffror ni fick är ju bara för just er och säger inte mycket för andra
Sant, det har du rätt iDe siffror ni fick är ju bara för just er och säger inte mycket för andra
. Det går helt ok faktiskt, man ser ljuset i tunneln och vet att det finns ett slut. Vi skickade in omprövning i maj och får se vad utfallet blir.Det är ganska sällan.
Ärendet får då handläggas av en med roll jurist som avgör om det ska bli skuldsanering.
Är der invändning av typen "då får jag inte betalt" brukar det bli skuldsanering ändå.
Från tidigare jobb sänkte jag ett antal skuldsaneringar där det gick att se att gäldenären skarvar i sin historia.
Om något nytt revolutionerande kommer fram tex brottslig verksamhet osv.Utveckla gärna det där om "skarva". Du mena personen ljugit/ överdrivet och det har varit så uppenbart i ansökan eller det har hittats bevis?
Tänkte minnet ä ju inte på topp alltid så felsägningar kan ju förekomma och då vill man ju inte bli tagen för å hitta på om det kommer fram svart och vitt det skiljde belopp på tusentals kronor eller månader hit å dit man angivit en viss grej skedde
Utveckla gärna det där om "skarva". Du mena personen ljugit/ överdrivet och det har varit så uppenbart i ansökan eller det har hittats bevis?
Tänkte minnet ä ju inte på topp alltid så felsägningar kan ju förekomma och då vill man ju inte bli tagen för å hitta på om det kommer fram svart och vitt det skiljde belopp på tusentals kronor eller månader hit å dit man angivit en viss grej skedde
Kan vara lindrigare saker än såOm något nytt revolutionerande kommer fram tex brottslig verksamhet osv.
Tog ett exempelKan vara lindrigare saker än så
Precis! Själv i vården o det är tyvärr där lönerna ligger för oss.Det är verkligheten för väldigt många i vårdyrken. Ja det är skitlågt men inget ovanligt
Så är det! Jag jobbar dessutom natt o förlorar då jag har semester! Får sem.dagstillägg ist som inte i närheten motsvarar ob:et för samma period.Det får inte alla, det ger ingen stor klumpsumma för alla. En semesterlön för mig tex blir kanske ett par tusen extra mot normalt