Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Ser det inte positivt ut om man betar av en del småskulder, det tyckte min ek skuldrådgivare.
Hur ska man eg göra?

Jo det gör det. Trodde dock att du redan betalat av några mindre skulder?

Ringer de alltid från Kronofogden, ang skuldsanering, eller händer det att de mejlar?

Jag har hört att de hör av sig innan. Går det att boka om tiden, ifall det är en dag som ej passar?

Så som det ser ut nu, bör de ringa om ca 1 månad. Ungefär då ska jag iväg ett dygn med mitt jobb. Dvs inte en bra tid att prata i telefon på.

Hur ofta brukar dom man är skyldig "motsätta" sig en skuldsanering och vad brukar hända då?

Ringer de alltid från Kronofogden, ang skuldsanering, eller händer det att de mejlar?

Jag har hört att de hör av sig innan. Går det att boka om tiden, ifall det är en dag som ej passar?

Så som det ser ut nu, bör de ringa om ca 1 månad. Ungefär då ska jag iväg ett dygn med mitt jobb. Dvs inte en bra tid att prata i telefon på.
Dom ringde mig , däremot fick jag inget sms denna gången innan samtalet som jag fick första gången ! Men hon sa att hon kollat upp det mesta innan samtalet o så ! Sen min första ansökan med som jag fick avslag på ! Tur det gick vägen denna gången

Kan absolut tänka mig det , kan också tänka mig om man har fler långivare så tar det längre tid ! Jag hade 11 st ! Vet du hur många du hade ?
vi kanske hade 15 var ungefär. Flertalet vägrade svara på hur mycket skulderna låg på så handläggaren fick tjata på dom. Drog ut flera veckor på tiden för att kunna göra betalplanen. Känns som de håller på sådär för att jävlas för att de inser att de inte kommer få betalt.

vi kanske hade 15 var ungefär. Flertalet vägrade svara på hur mycket skulderna låg på så handläggaren fick tjata på dom. Drog ut flera veckor på tiden för att kunna göra betalplanen. Känns som de håller på sådär för att jävlas för att de inser att de inte kommer få betalt.
Ja visst är det så att dom försöker jävlas ! Sergel skickade in sina siffror iallafall samma dag ! Så det var ju bra det iallafall ! Många av mina skulder 36 st finns hos 11 olika bolag , endast 3 bolag har en skuld var ! Så man kan ju tycka om alla verkligen skickar in borde det gå ganska snabbt

Dom ringde mig , däremot fick jag inget sms denna gången innan samtalet som jag fick första gången ! Men hon sa att hon kollat upp det mesta innan samtalet o så ! Sen min första ansökan med som jag fick avslag på ! Tur det gick vägen denna gången
Sa hon nått om att du hade uppfyllt kraven denna gång eller var det tiden som spelade roll?

Sa hon nått om att du hade uppfyllt kraven denna gång eller var det tiden som spelade roll?
Hon sa ingenting om det ! Hon frågade bara hur lånen kommit till o så ! Hon frågade aldrig heller när sista lånet var taget eller så ! Samtalet vara endast 11 min ! Jag fick känslan lite av att hon förstod att kan omöjligt kan betala tillbaka detta ! Hon sa också hon sett att jag sökt en gång innan

Hur ofta brukar dom man är skyldig "motsätta" sig en skuldsanering och vad brukar hända då?

Det är ganska sällan.
Ärendet får då handläggas av en med roll jurist som avgör om det ska bli skuldsanering.
Är der invändning av typen "då får jag inte betalt" brukar det bli skuldsanering ändå.
Från tidigare jobb sänkte jag ett antal skuldsaneringar där det gick att se att gäldenären skarvar i sin historia.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp