Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den kan förlängas om en borgenär begär omprövning.

Kanske är så. Dock när man frivilligt avslutat en fast anställning med fast inkomst och har skuldsanering så bör det ju kanske inte accepteras så lättvindigt. Visst om man har underlag, fast då borde man ju rimligtvis bli sjukskriven. Hur skulle omprövningen bli? Det skickar ju konstiga signaler om man kan säga upp sig och ha noll i inkomst och få en omprövning beviljad bara så där utan att borgenärerna får reda på det.

Tack för snabbt svar uppskattar verkligen det.
Blev bara lite fundersam om det verkligen va så bra idé av mig att skicka in en ansökan när min skuldrådgivare bad mig vänta ett tag. Vad säger du och ni?
Jag har försökt ta tag i allt men jag kanske tog ett förhastat beslut genom att skicka in den.
Glömde skriva att jag tjänar 28000.

Är nog inte helt sällan redan klart vilket beslut det blir innan samtalet ens skett.

Det ä ju tragiskt om det är så. Jag slängde iväg en ansökan igår för att jag ville se punkterna i ansökan själv. Å eftersom personligt brev upphört så får man ju ingen chans å förklara mer detaljerat om nu beslutet redan gjorts innan samtal. Det är ju så mycket mer som kan påverka resultatet genom att få förklara. Än bara ett fåtal punkter i själva ansökan.

Tycker det är flera punkter / frågor som bör läggas till I ansökan. Skulle säkerligen sålla bort en del som inte ansträngt sig nog med rätta frågor redan där.

Det ä ju tragiskt om det är så. Jag slängde iväg en ansökan igår för att jag ville se punkterna i ansökan själv. Å eftersom personligt brev upphört så får man ju ingen chans å förklara mer detaljerat om nu beslutet redan gjorts innan samtal. Det är ju så mycket mer som kan påverka resultatet genom att få förklara. Än bara ett fåtal punkter i själva ansökan.

Tycker det är flera punkter / frågor som bör läggas till I ansökan. Skulle säkerligen sålla bort en del som inte ansträngt sig nog med rätta frågor redan där.
Du får ett referensnummer på din ansökan och kan maila till kontakt@kronofogden med bilaga/personligt brev och med hänvisning till ditt referensnummer.

Tack för snabbt svar uppskattar verkligen det.
Blev bara lite fundersam om det verkligen va så bra idé av mig att skicka in en ansökan när min skuldrådgivare bad mig vänta ett tag. Vad säger du och ni?
Jag har försökt ta tag i allt men jag kanske tog ett förhastat beslut genom att skicka in den.
Glömde skriva att jag tjänar 28000.
Det minskar inte några chanser att bli beviljad framgent att ha sökt och ev få avslag. Jag sökte direkt då jag blev skuldsatt, bara några dagar egentligen, och räknade med avslag men tänkte att orsakerna jag hade fått som motivering hade varit bra info. Får du tex avslag pga för kort tid så vet du och kan lägga upp en mental plan inför att du söker på nytt, bara det är ju lite värt i sig.

Okej skall man göra detta? Är det en fördel eller?
Svårt att svara på då du blir uppringd i alla fall och får då chansen att med egna ord berätta om situationen.
Jag bifogade ingengting utan tog allt via telefon i lugn och ro när KFM ringde upp.
Det blev två samtal under loppet av tvä-tre veckor för min del.
Personligen tyckte et var lättare att berätta och svara på frågorna och kunna reda ut eventuella oklarheter på direkten.
Men det är ju givetvis invidiuellt!

Svårt att svara på då du blir uppringd i alla fall och får då chansen att med egna ord berätta om situationen.
Jag bifogade ingengting utan tog allt via telefon i lugn och ro när KFM ringde upp.
Det blev två samtal under loppet av tvä-tre veckor för min del.
Personligen tyckte et var lättare att berätta och svara på frågorna och kunna reda ut eventuella oklarheter på direkten.
Men det är ju givetvis invidiuellt!
Okej, ja såklart beror nog mkt vem man får prata med tror jag:)
Fick du sanering? Hur va dina förutsättningar?

Okej skall man göra detta? Är det en fördel eller?
Beror kanske på sin situation, jag var bara skuldsatt/hade tagit lån någon månad innan jag sökte och kände väl att det inte kan skada att förklara lite närmre annars kändes det som att min ansökan hade rivits direkt.

Beror kanske på sin situation, jag var bara skuldsatt/hade tagit lån någon månad innan jag sökte och kände väl att det inte kan skada att förklara lite närmre annars kändes det som att min ansökan hade rivits direkt.
Ja klart så är det säkert, men det blev beviljat för dig? Längesedan?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp