Om man inte omprövar och en borgenär gör det så kan du få förlängd skuldsanering med upp till två år och i värsta fall få den upphävd.Måste du själv ompröva? Kan inte KFM göra det eller dom du är skyldig pengar?
Vad händer om du inte omprövar?
Skuldsaneringen som sådan är väl alltid på 5 år?!?Om man får skuldsanering på 3 år eller 4 år. Vad händer efter dessa 3 eller 4 åren, jag förstår att man är "prickad" i fem år men om man har skuldsanering i 3 år och sen får ett monsterjobb med 250.000 i månaden efter man ska sluta betala till KFM, begär man då en omprövning ändå eller är man "klar" ?
Alltid fem år.Skuldsaneringen som sådan är väl alltid på 5 år?!?
Betalplanen kan vara kortare...
Skuldsaneringen som sådan är väl alltid på 5 år?!?
Betalplanen kan vara kortare...
Så sluta var medberoende då?Och skukdsanering vill ju gärna veta, vad jag gjort för att få tillbaks pengarna.
Känns som det är tabu att vara medberoende till en spelberoende. Spelberoende ljuger ju om allt och mår skit. Är i tillfrisknande men ska jag då förstöra hans liv mer.
Hoppas han får skuldsanering
Jag mår dåligt av detta, vi får se hur allt blir i slutet på aug/sept.
Vill ha tips på formulering betr detta dilemma inför skuldsanering, tack
Har inte läst någon lagtext men jag utgår iaf ifrån att förväntningarna på mig gäller under hela femårsperioden oavsett längd på betalplanen, varför krångla till det tänker jag.Ja men det jag menar, säg att man har betalplan på 3 år så får man efter 4 år och 6 månader ett toppjobb med en kvartsmiljon i lön. Ska man då begära omprövning och dylikt så lär det väl inte bli många veckor kvar av saneringen innan det fastställs?
Kan förlängas till sju år om man ska vara petigAlltid fem år.

Ja det vet jag och skrev innan om någon borgenär begär omprövning.Kan förlängas till sju år om man ska vara petig![]()
Att svara på frågorna är som att hälla vatten på en gås. Rinner bara av, samma frågor kommer efter någon dag igen.Hehe jag dömer ingen. Jag har bara inte riktigt hängt med i tråden. Vad är problemet?
Uppfattat att du inte fått skuldsanering men varför är folk här kritiska till det, är det för att du lånat ut pengar till din son och inte vill kräva dessa pengar tillbaka eller vad?