Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Måste du själv ompröva? Kan inte KFM göra det eller dom du är skyldig pengar?

Vad händer om du inte omprövar?

Måste du själv ompröva? Kan inte KFM göra det eller dom du är skyldig pengar?

Vad händer om du inte omprövar?
Om man inte omprövar och en borgenär gör det så kan du få förlängd skuldsanering med upp till två år och i värsta fall få den upphävd.

Om man får skuldsanering på 3 år eller 4 år. Vad händer efter dessa 3 eller 4 åren, jag förstår att man är "prickad" i fem år men om man har skuldsanering i 3 år och sen får ett monsterjobb med 250.000 i månaden efter man ska sluta betala till KFM, begär man då en omprövning ändå eller är man "klar" ?
Skuldsaneringen som sådan är väl alltid på 5 år?!?
Betalplanen kan vara kortare...

Skuldsaneringen som sådan är väl alltid på 5 år?!?
Betalplanen kan vara kortare...

Ja men det jag menar, säg att man har betalplan på 3 år så får man efter 4 år och 6 månader ett toppjobb med en kvartsmiljon i lön. Ska man då begära omprövning och dylikt så lär det väl inte bli många veckor kvar av saneringen innan det fastställs?

Och skukdsanering vill ju gärna veta, vad jag gjort för att få tillbaks pengarna.
Känns som det är tabu att vara medberoende till en spelberoende. Spelberoende ljuger ju om allt och mår skit. Är i tillfrisknande men ska jag då förstöra hans liv mer.
Hoppas han får skuldsanering
Jag mår dåligt av detta, vi får se hur allt blir i slutet på aug/sept.
Vill ha tips på formulering betr detta dilemma inför skuldsanering, tack
Så sluta var medberoende då?
Kräv pengarna tillbaka.

OM han får skuldsanering, och du efter det kräver honom på skulderna blir det inge bra.
Det är bättre för både honom och dig om du kräver honom på skulderna INNAN han blir godkänd.

Just nu VÄLJER du att vara ett offer, du väljer att vara medberoende. Det du gör hjälper inte honom i längden. Det hjälper inte dig heller.
Det du gör just nu, kan skada både din och hans ekonomi.

Vill du att han ska bli frisk från sin sjukdom?
Vill du själv bli frisk från din?

Då lär du ta tag i saker. Att blunda och lägga sig bakom "Det är synd om honom" och "Det är synd om mig". Han har spelberoende, jag är medberoende. Hjälper knappast.
Jag förstår att du inte får hjälp från KF. För du visar inte dem att du slutat vara medberoende. Ditt beteende visar på att om du kunde, skulle du säkert låna ut mer pengar till honom.

Ja men det jag menar, säg att man har betalplan på 3 år så får man efter 4 år och 6 månader ett toppjobb med en kvartsmiljon i lön. Ska man då begära omprövning och dylikt så lär det väl inte bli många veckor kvar av saneringen innan det fastställs?
Har inte läst någon lagtext men jag utgår iaf ifrån att förväntningarna på mig gäller under hela femårsperioden oavsett längd på betalplanen, varför krångla till det tänker jag.
Även om jag kan föreställa mig att det blir en hel del avslag vad gäller omprövning av ökad inkomst när betalplanen är slut, orka fatta nytt beslut och kontakta borgenärer osv, men det är bara min egen teori.

Hehe jag dömer ingen. Jag har bara inte riktigt hängt med i tråden. Vad är problemet?
Uppfattat att du inte fått skuldsanering men varför är folk här kritiska till det, är det för att du lånat ut pengar till din son och inte vill kräva dessa pengar tillbaka eller vad?
Att svara på frågorna är som att hälla vatten på en gås. Rinner bara av, samma frågor kommer efter någon dag igen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp