Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har inte råd med att köpa en annan bil och utan bil så förlorar jag mitt arbete. Som jag har förklarat innan så är det en leasing bil och måste lämna in den om jag inte betalar restvärde och i så fall blir jag utan bil.
du har inte förstått hela sammanhanget.
och de restvärde (90k) har jag inte råd med heller och min mor kommer att betala åt mig. Så jag kommer inte köpa en bil med egna pengar utan det blir en gåva från min mor fast det kommer stå i mitt namn vilket i sin tur kanske gör det svårt vid eventuellt löneutmättningen.
sedan så vill jag förklara att jag hade inte velat behålla bilen om jag inte hade behövt det för att ta mig till arbetet, Och också att jag har slitit ihjäl mig i många år och betalat åtminstone en halv miljon bara i ränta.
fortsätter jag betala som jag har gjort i många år som det är idag så är jag fortfarande svår skuldsatt även efter 25 år.
Utmätning av lös egendom har ingenting med löneutmätning att göra.

Ja. Det är helt ohållbar. Ingen annan väg ut.
skuldsanering är den enda vägen ut.
nästan 8-10 tusen minus varje månad
Men släpp allt. Spara det du hinner spara fram till utmätning av lön. Och köp en billig bil. Denna kommer du att få behålla med tanke på arbetssituation.

Nu är jag tillbaka efter flera månaders deppresion, ångest och dåligt samvete och bestämt mig att verkligen söka skuldsanering.
Jag kan inte längre gömma mig i hörnet och försöka bortse från verkligheten.
jag har prenumerat hos skuldsanera.se och köpt deras jurist hjälp för skuldsanering ansökan. Har bokat tid med dem och få se hur det går.
jag har några frågor om någon har svar på dem :)
Jag har en leasing bil med garanterat restvärde på ca 90 tusen. Dvs att i slut av december kommer avtalet upphöra och då får jag två val, antigen betala 90 tusen och få behålla bilen ( köpa bilen) eller bara lämna in bilen och bli utan bil.
jag jobbar utanför min stad där det inte finns någon buswförbindelser osv alltså jag kan inte ta mig till jobbet utan egen bil.
det är en golf 2018 och har ett värde på typ 130-140 tkr numera.
ska kfm tvinga mig sälja bilen om det eventuellt blir löneutmätning som det kommer bli snart då jag har släpt allting redan sen två månader nu.
de där 90 tusen som behövs för att köpa bilen ska min mamma betala åt mig.
Det är en väldig knäpp situation så behöver jag lite hjälp från er.
Varför tar du hjälp av något sådant? Det finns gratis hjälp att få…

Utmätning av lös egendom har ingenting med löneutmätning att göra.
Så när exakt blir det utmättning av lös egendom? Är det inte samtidigt vid löneutmättningen?
vet inte hur det hela går till.
jag har slutat betala, de flesta små lån har hamnat hos inkasso bolag, efter det går det till kfm och då kommer de och börjar utmäta lön och lös egendom? Är det så det blir?

Så när exakt blir det utmättning av lös egendom? Är det inte samtidigt vid löneutmättningen?
vet inte hur det hela går till.
jag har slutat betala, de flesta små lån har hamnat hos inkasso bolag, efter det går det till kfm och då kommer de och börjar utmäta lön och lös egendom? Är det så det blir?
Tillgångsutredning genomförs, där eftersöks egendom för utmätning för att reglera det aktuella skuldsaldot.
Den vanligaste tillgången är just lön.

Jag har inte råd med att köpa en annan bil och utan bil så förlorar jag mitt arbete. Som jag har förklarat innan så är det en leasing bil och måste lämna in den om jag inte betalar restvärde och i så fall blir jag utan bil.
du har inte förstått hela sammanhanget.
och de restvärde (90k) har jag inte råd med heller och min mor kommer att betala åt mig. Så jag kommer inte köpa en bil med egna pengar utan det blir en gåva från min mor fast det kommer stå i mitt namn vilket i sin tur kanske gör det svårt vid eventuellt löneutmättningen.
sedan så vill jag förklara att jag hade inte velat behålla bilen om jag inte hade behövt det för att ta mig till arbetet, Och också att jag har slitit ihjäl mig i många år och betalat åtminstone en halv miljon bara i ränta.
fortsätter jag betala som jag har gjort i många år som det är idag så är jag fortfarande svår skuldsatt även efter 25 år.

bilen blir utmätt, alternativ så lär du nekas skuldsanering om du inte säljer den.

leasingbil är svårt att få igenom vid en skuldsanering, ger nästan automatiskt avslag, vet att en här inne fick igenom sin, då hen kunde visa på att milersättningen hen fick från arbetet täckte kostnaden.

Har för mig att runt 20-25000 är ett tak på va din bil får vara värd, om du kan uppvisa ett behov av en bil. Annars kan dem i princip ta en bil som är värd 500:-

Finns hur många bilar som helst till salu skattade och besiktigade under 25000, så din mamma kan ju köpa en beg bil till dig istället.

Tillgångsutredning genomförs, där eftersöks egendom för utmätning för att reglera det aktuella skuldsaldot.
Den vanligaste tillgången är just lön.
Så du menar att om jag väljer börja med lönutmätning så undviker jag bli utmät på egendom tex bil.
Och så fortsätter jag betala bara med lönen tills jag får skuldsanering beviljat?
inget knackande på dörren och besök i lägenheten?

bilen blir utmätt, alternativ så lär du nekas skuldsanering om du inte säljer den.

leasingbil är svårt att få igenom vid en skuldsanering, ger nästan automatiskt avslag, vet att en här inne fick igenom sin, då hen kunde visa på att milersättningen hen fick från arbetet täckte kostnaden.

Har för mig att runt 20-25000 är ett tak på va din bil får vara värd, om du kan uppvisa ett behov av en bil. Annars kan dem i princip ta en bil som är värd 500:-

Finns hur många bilar som helst till salu skattade och besiktigade under 25000, så din mamma kan ju köpa en beg bil till dig istället.
När blir ens egendom utmät? Är det redan när fakturor hamnar hos kfm eller vid eventuellt inledande av skuldering? Eller redan vid lönutmätning? Kommer jag hinna behålla bilen till januari nästa år med tanke på att jag har flera inkasso ärende redan och har inte betalat sedan förra månaden.

Så du menar att om jag väljer börja med lönutmätning så undviker jag bli utmät på egendom tex bil.
Och så fortsätter jag betala bara med lönen tills jag får skuldsanering beviljat?
inget knackande på dörren och besök i lägenheten?
Du kan inte välja vilken typ av egendom som kommer att bli föremål för eventuell utmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp