Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har aldrig behövt göra det och tror inte det är vanligt alls. Kanske lite vanligare om man har åberopat spelberoende som anledning till överskuldsättningen…
Blev nog fel skulle tagga dig i ett inlägg om omprövning.

Jag har aldrig behövt göra det och tror inte det är vanligt alls. Kanske lite vanligare om man har åberopat spelberoende som anledning till överskuldsättningen…

Mina skulder uppkom från spel och jag visade inga kontoutdrag.

Alltså en grej jag funderade på med det här konceptet skuldsanering.

Ni som får det / blir nekade. Måste ni alltid visa upp kontoutdrag från er bank?

Tänk så vinner man 5.000.000 på lotto och sen bara lägger pengarna på vad vet jag ett hus i Spanien eller kryptovalutor då får ju KFM aldrig reda på det eller görs det koll med banken?
Kfm gör inga offensiva åtgärder i skuldsaneringsutredningen.
Dom kan kräva kontoutdrag från dig och skiter dy i att skicka in blir det ingen skuldsanering

Ni som får det / blir nekade. Måste ni alltid visa upp kontoutdrag från er bank?

Tänk så vinner man 5.000.000 på lotto och sen bara lägger pengarna på vad vet jag ett hus i Spanien eller kryptovalutor då får ju KFM aldrig reda på det eller görs det koll med banken?

Menar du att man vinner pengar efter att skuldsaneringen vunnit laga kraft eller under inledande eller ens innan man ansöker?

Menar du att man vinner pengar efter att skuldsaneringen vunnit laga kraft eller under inledande eller ens innan man ansöker?

Nej men jag tänker att Arne får ett arv på 5 miljoner. Eller att han vinner en massa pengar på hästar. Eller att han får en gåva på massa miljoner. Tar alla dessa pengar och köper ett hus i Spanien. Sen söker han skuldsanering då vet ju inte KFM att han egentligen har massa pengar undanstoppade? I detta fallet i hus utomlands men kan vara i vad fan som helst.

En liten undran, har väl dock inte direkt med skuldsanering att göra. Men men. Jo vem som helst kan ju ringa till KF och kolla upp om någon har skulder bara man har personnumret. Fungerar det lika att man kan ringa till Skatteverket och kolla någons inkomst månatligen?

Nej men jag tänker att Arne får ett arv på 5 miljoner. Eller att han vinner en massa pengar på hästar. Eller att han får en gåva på massa miljoner. Tar alla dessa pengar och köper ett hus i Spanien. Sen söker han skuldsanering då vet ju inte KFM att han egentligen har massa pengar undanstoppade? I detta fallet i hus utomlands men kan vara i vad fan som helst.

Syns det ingenstans att man äger ett hus även om det är i Spanien? Jag vet då inte vad skusan kollar, kanske inte så mycket om man haft utmätning iaf.

En liten undran, har väl dock inte direkt med skuldsanering att göra. Men men. Jo vem som helst kan ju ringa till KF och kolla upp om någon har skulder bara man har personnumret. Fungerar det lika att man kan ringa till Skatteverket och kolla någons inkomst månatligen?
Det är offentliga uppgifter. Så ja.
Du kan även mejla tingsrätter för att få ta del av alla ärenden en person figurerar i etc.
Få ut både FUP och domar.

Är det några här som blivit sambo under sin skuldsanering och skulle vilja dela med er hur det blivit efter omprövning? Man blir ju ganska orolig att man inte kommer få ha några pengar kvar så man klarar sig liksom.

En nära vän till mig har skuldsanering och han har dejtat en kvinna och dom ska vara särbo till hans sanering är klar eftersom hon har två barn och blir dom sambo så räknas hennes lön i saneringen och det i sin tur innebär en väldigt väldigt stor omställning för henne. I många har levt på 23-24 tusen efter skatt och bo ihop med en som har sanering gå ned på 5000-6000 kr efter skatt. Det är ett gigantiskt hopp ekonomiskt.

Den kan jag besvara då jag har vunnit ett par hundra tusen på poolspel sedan min sanering startades. Jag har inte behövt visa något kontouttdrag alls.

Det enda kfm gör som jag tror är att dom går efter vad du har tjänat och justerar sedan beloppet du betalar om du ökat/minskat i inkomst. Jag tror inte att dom kollar upp vilken bank du har och sedan begär ut kontoutdrag från din bank eller från avanza för exempel.

Om man vinner 5 miljoner på lotto och köper ett hus i Spanien, hur ska kfm se det? Uppgifterna finns väl inte i din deklaration att du äger ett hus Spanien? Du har inga lån heller eftersom du casha huset kontant.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp