Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad är det för jobb? Kan hon inte söka ett annat jobb eller jobba extra under den sämre perioden?

Hon jobbar i min mammas företag som lokalvårdare. Mellan juni och augusti jobbar hon fem dagar i veckan och får ihop 30-35 timmar och mellan september och maj har hon tre dagar i veckan får ihop om hon har tur 15 timmar.

Juli får hon ut kanske 8.000 kr efter skatt, augusti 10.000 kr efter skatt och september 8.000 kr efter skatt. Lönen i oktober till lönen i maj så får hon då allt mellan 4.000-6.000 kr, ibland mellan 4.000-5.000 kr. Alla siffror är efter skatt. Kfm har då räknat på ett snitt på 10.000 kr i månaden efter skatt för min fru. När då oktober till maj kommer (åtta månader) så får hon 6.000-4.000 kr mindre utbetalt mot vad kfm har räknat på.

Hon är utbildad undersköterska och ska när semestern är slut för de flesta kontakta äldreboenden och dess enhetschefer och se efter.

Jag jobbar heltid och får samma lön varje månad året runt. Aldrig mindre än 28.000 kr efter skatt och uppåt som mest 32.000 kr efter skatt.

Hon jobbar i min mammas företag som lokalvårdare. Mellan juni och augusti jobbar hon fem dagar i veckan och får ihop 30-35 timmar och mellan september och maj har hon tre dagar i veckan får ihop om hon har tur 15 timmar.

Juli får hon ut kanske 8.000 kr efter skatt, augusti 10.000 kr efter skatt och september 8.000 kr efter skatt. Lönen i oktober till lönen i maj så får hon då allt mellan 4.000-6.000 kr, ibland mellan 4.000-5.000 kr. Alla siffror är efter skatt. Kfm har då räknat på ett snitt på 10.000 kr i månaden efter skatt för min fru. När då oktober till maj kommer (åtta månader) så får hon 6.000-4.000 kr mindre utbetalt mot vad kfm har räknat på.

Hon är utbildad undersköterska och ska när semestern är slut för de flesta kontakta äldreboenden och dess enhetschefer och se efter.

Jag jobbar heltid och får samma lön varje månad året runt. Aldrig mindre än 28.000 kr efter skatt och uppåt som mest 32.000 kr efter skatt.

Om hon är undersköterska vore det ju kanske bra att söka ett jobb och satsa på att få en tillsvidareanställning, betydligt bättre lön. Men det kanske är svårt att få där ni bor?

Får man något brev från kfm när ens skuldsanering är påväg mot slutet och kanske med något litet innehåll som två biocheckar eller ett presentkort 250 kr på ICA?
Haha, tror inte det va.

Om hon är undersköterska vore det ju kanske bra att söka ett jobb och satsa på att få en tillsvidareanställning, betydligt bättre lön. Men det kanske är svårt att få där ni bor?
Men ens fru ska ju inte tvingas byta jobb för att mannen har skuldsanering.

Tipset är att tajma omprövningen så att det är de sämsta (tre?) månaderna de tittar på.

Tipset är att tajma omprövningen så att det är de sämsta (tre?) månaderna de tittar på.
Antar att de kollat hennes senaste årslön och därifrån tagit ett snitt. Allt annat känns ju knepigt då man, om man jobbar varierande arbetstider, ska uppskatta ens snittinkomst utifrån sin årsinkomst.
Så fick åtminstone min mor göra, men då hade hon "gamla" skusan.

Ja, men jag är av en annan inställning att hon inte ska slava för en lön som jag aldrig hade gjort.

Hon hoppade av sin utbildning som förskollärare näst sista terminen för hon orkade inte. Utbildningen var för tuff. Hade hon gått hela vägen så hade hon i januari i år haft ett fast jobb som förskollärare med en betydligt högre lön än och bättre arbetstider än som undersköterska.

Ja, men jag är av en annan inställning att hon inte ska slava för en lön som jag aldrig hade gjort.

Hon hoppade av sin utbildning som förskollärare näst sista terminen för hon orkade inte. Utbildningen var för tuff. Hade hon gått hela vägen så hade hon i januari i år haft ett fast jobb som förskollärare med en betydligt högre lön än och bättre arbetstider än som undersköterska.

Jag är själv undersköterska och kan skriva under på att man slavar för väldigt lite betalt. Men, lokalvårdare är ingen hit för kroppen heller och fördelen med att vara undersköterska är ju att man kan jobba inom väldigt många områden som inte alls är lika tunga som typ sjukhem och ändå få en vettigare lön än hon verkar ha nu.

En del privata hemtjänstföretag brukar ofta kunna ha lite flexiblare scheman.

Det var inte riktigt så jag menade. Min gissning är att många säsongsarbetare inte jobbar järnet i några månader för att sedan ”ta det lugnare” resten av året. Jag tänkte mer på att inkomsten var så pass låg under så lång tid av året och att det finns andra jobb som betalar bättre. Vilket skulle hjälpa dom båda.

Sen att dom räknar ut så att det blir så galet är ju såklart något att anmärka på.

Sen skulle jag vilja påstå att det finns många omständigheter som kan drabba ett par i livet som kanske gör att den eller den andra måste göra förändringar eller uppoffringar om det så handlar om ett jobb eller något helt annat. Det är inte jättekonstigt i mina ögon.

Antar att de kollat hennes senaste årslön och därifrån tagit ett snitt. Allt annat känns ju knepigt då man, om man jobbar varierande arbetstider, ska uppskatta ens snittinkomst utifrån sin årsinkomst.
Så fick åtminstone min mor göra, men då hade hon "gamla" skusan.
När jag hade skuldsanering och begärde omprövning för att min man fått högre lön tittade de på snittet på de tre senaste till Skatteverket rapporterade lönerna.

När jag hade skuldsanering och begärde omprövning för att min man fått högre lön tittade de på snittet på de tre senaste till Skatteverket rapporterade lönerna.
Jaha, låter ju superskumt då det kan variera så kraftigt över året. Vet att för mamma så kollade dom snitt på senaste årsinkomsten då hon jobbar inom vården och vissa månader fick klart mer i OB än andra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp