Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag ska ta tag i att ansöka om skuldsanering idag.
Vad behöver jag tänka på och få med i min ansökan? Är det smidigt att ta en UC på sig själv för att se exakta skulder?
Man ser väl inte alla sina skulder på Uc, typ skulder som är hos Inkasso och skulder som finns utanför Uc syns inte. Men du kanske har koll på dem ändå... Lycka till!

Man ser väl inte alla sina skulder på Uc, typ skulder som är hos Inkasso och skulder som finns utanför Uc syns inte. Men du kanske har koll på dem ändå... Lycka till!
Okej, det kanske man inte gör :/ hm.. så svårt att få fram ALLT. Kan ju gå igenom kivra och skriva upp alla inkasso också. För man måste få med allt allt på ansökan?

Hur länge brukar det eg vara med löneutmätning innan ev få skuldsanering?
Det ska ju eg inte ha ngn betydelse hur gamla lånen är?
Jag har idag skickat min ansökan till Kf om skuldsanering. Jag undrar hur de kommer att förhålla sig till att jag har ett berg av skulder men inte på Kf. Jag har ingen betalningsanmärkning, men lever under existensminimum med min son. Är på gränsen till kollaps. Har varit ensamstående med tre barn på heltid i 10 år. Någon som vet?

Skulderna behöver inte ha hamnat hos kronofogden så den biten behöver du nog inte oroa dig för.

Om du avstår ett arv till förmån för någon annan för att rädda undan pengar kan det vara skäl för avslag eller att skuldsaneringen upphävs. Finns fall i NJA men jag orkar inte leta.
Det har jag sett flera som råkat ut för.

Får man något brev från kfm när ens skuldsanering är påväg mot slutet och kanske med något litet innehåll som två biocheckar eller ett presentkort 250 kr på ICA?
Nej såklart inte.

Okej, det kanske man inte gör :/ hm.. så svårt att få fram ALLT. Kan ju gå igenom kivra och skriva upp alla inkasso också. För man måste få med allt allt på ansökan?
Har aldrig sökt skuldsanering så jag låter experterna svara men har läst här att man ibland inte tar med alla sina skulder i saneringen, utan har nån utanför men som sagt låter de kunniga svara dig :)

Jag ska ta tag i att ansöka om skuldsanering idag.
Vad behöver jag tänka på och få med i min ansökan? Är det smidigt att ta en UC på sig själv för att se exakta skulder?
Du tar med alla skulder som du kan komma på. Skulle du missat nån så är det också upp till borgenärerna att anmäla skulden till KFM. Dvs om du får inledande och ditt namn står i POIT.

Senast ändrad:
Varför släpper du inte skulderna då? Sluta betala på dem och låt det gå till utmätning om du vet att det är där du kommer att hamna. Börja med att försöka fixa ett billigare boende om möjligt innan anmärkningarna börjar hagla in.
Har också fixat billigare boende

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp