Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack för svar. Dock sög svaret.. Attans!
Jag har haft abonnemang på Klarna, för tidningen. Gick inte att ha direkt till bankkortet, Har avslutat abonnemanget såklart. Men det drogs i Maj.
Hoppas att det inte ska försämra min chans till skuldsanering. Är rädd att få avslag.
Det är bara att förklara så länge du har en logisk förklaring så ser jag inte att just den lilla saken är avgörande i det stora hela.

För kfm någon statistik om fler blir beviljade sanering om dom har en budget/skuldrådgivare? I en grupp på facebook så låter det nästan som så att kfm ser positivt på om man har en sån. Jag själv hade ingen sådan utan jag loggade in på var och ett inkassobolags hemsida och skrev upp skulderna. Loggade sedan in med bank id på kfm hemsida och ansökte om skuldsanering och den gick igenom.
Jag kontaktade skuldrådgivare men hen hade en väntetid på 3-4 månader om jag skulle ha hjälp med att skriva ansökan så jag skrev den själv. Däremot så var hen behjälplig genom att läsa mitt personliga brev och ge tips och råd om utformandet innan jag skickade in det. Så vår korrespondens skedde genom två korta telefonsamtal och två mejl. Haft skuldsanering i lite mer än 1,5 år nu.

Gällande min omprövning:
Jag mejlade kontakt[a]kfm (ni kan adressen) och fick, inte alls oväntat, svaret att man får vänta tills handläggaren som påbörjat ens ärende kommer tillbaka från semestern.
Vederbörande skrev även att om jag har svårt att betala den summa jag just nu har på betalplanen ska jag betala in det jag kan så kan de justera betalplanen retroaktivt.
Jag blir dock orolig att jag kommer betala in för lite och att jag kommer få betala mer retroaktivt sen om jag betalar mindre än planen säger nu...
Hur ska jag gå tillväga? Har fått låna pengar privat i flera månader för att klara månaden ut och skulle vilja betala tillbaka dessa pengar till mina anhöriga..
Någon som vet hur jag kan beräkna ut vad "rätt" belopp blir med lönen jag har nu?

Gällande min omprövning:
Jag mejlade kontakt[a]kfm (ni kan adressen) och fick, inte alls oväntat, svaret att man får vänta tills handläggaren som påbörjat ens ärende kommer tillbaka från semestern.
Vederbörande skrev även att om jag har svårt att betala den summa jag just nu har på betalplanen ska jag betala in det jag kan så kan de justera betalplanen retroaktivt.
Jag blir dock orolig att jag kommer betala in för lite och att jag kommer få betala mer retroaktivt sen om jag betalar mindre än planen säger nu...
Hur ska jag gå tillväga? Har fått låna pengar privat i flera månader för att klara månaden ut och skulle vilja betala tillbaka dessa pengar till mina anhöriga..
Någon som vet hur jag kan beräkna ut vad "rätt" belopp blir med lönen jag har nu?
- Hyra
- Pendlingkostnad
- Buffert (lägsta summan man får behålla som buffert vill jag minnas är 500 kr)
- 5157 kr över ovanstående poster
= behålla
Resten som blir över betala in.

Om du har barn och kostnad för detta ta då tidigare kostnad och lägg till som en post.

- Hyra
- Pendlingkostnad
= behålla

Om du har barn och kostnad för detta ta då tidigare kostnad och lägg till som en post.
Och - jag är ledsen för din skull att det ska fortsätta strula för dig. Förstår att det sliter på psyket som fan.

Ta hand om dig! <3

Och - jag är ledsen för din skull att det ska fortsätta strula för dig. Förstår att det sliter på psyket som fan.

Ta hand om dig! <3
- Hyra
- Pendlingkostnad
= behålla

Tack för ingående uträkning och för din omtanke, jag uppskattar det enormt mycket <3
Det tär rätt hårt på en när varje månad är en trisslott om man går runt, men det som tär mest just nu är oron över att de ska avslå min omprövning för att jag självvalt bytte ner mig i lön trots att det fanns grund för det i mitt tycke..

Nya jobbet är jag garanterad en löneökning som ligger under gränsen för omprövning men som gör en del i fickan, kruxet är att denna löneökning går in "automatiskt" när min provanställning på sex månader löpt ut vilket sker först i slutet på november.. I värsta fall får jag väl försöka hitta något extraknäck de veckor grabben är hos sin mamma så man går runt..

Skuldsanering och börja studera, är det skäl för att saneringen blir upphävd?

Om du påbörjar en skuldsanering med ett jobb och en betalplan och sen tar tjänstledigt/säger upp dig för att studera och därmed inte kan betala på skuldsaneringen längre då tror jag nog att det blir problem.

Dom som redan studerar och ansöker om skuldsanering tror jag har svårt att få igenom den eftersom att det är svårt att beräkna framtida inkomster, kanske till och med svårt att bedöma om någon är insolvent.

Om du påbörjar en skuldsanering med ett jobb och en betalplan och sen tar tjänstledigt/säger upp dig för att studera och därmed inte kan betala på skuldsaneringen längre då tror jag nog att det blir problem.

Dom som redan studerar och ansöker om skuldsanering tror jag har svårt att få igenom den eftersom att det är svårt att beräkna framtida inkomster, kanske till och med svårt att bedöma om någon är insolvent.
Tänkte om man skulle bli uppsagd och börjar studera?

Det blir ju på din omprövning och då kan det inte upphävas något, ska vara om någon borgenär omprövar samtidigt då

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp