Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har jag inte läst hela din historia, men om du har skulder och du inte kan bli skuldfri så varför inte skicka in nu?
Jag hade ett lån som inte ens var ett år gammalt som senaste lån, och det var ett av de största också. Men det gick vägen för mig.

Jag antar att det finns flera anledningar till att man vill avvakta med att skicka in en ansökan. Rådet att skicka in bara för att är nog inte det bästa rådet i alla lägen. Det kan ju vara någon som nyligen slutat spela och måste ta tag i det eller någon som begått något brott och väntar på dom eller för den delen har skulder som uppstått mer tvivelaktigt än många andra. Då gör man nog bäst i att låta allt svalna några år innan man ansöker.

En sak som förbryllar mig, skulder återkallas titt som tätt, och nån har inte släppt allt utan släpper månadsbeloppet månad för månad. Så dem har inte släppt det hela ännu. Tänker att inget får tillkomma när man ansökt?

En sak som förbryllar mig, skulder återkallas titt som tätt, och nån har inte släppt allt utan släpper månadsbeloppet månad för månad. Så dem har inte släppt det hela ännu. Tänker att inget får tillkomma när man ansökt?

Man uppger ju alla skulder man har, om dom hamnat hos kronofogden eller ej är irrelevant.

Man uppger ju alla skulder man har, om dom hamnat hos kronofogden eller ej är irrelevant.
Om man skulle missa någon, så har de som lånat ut pengar skyldighet att anmäla skuld efter kungörelse av ärendet i POIT.

Om man skulle missa någon, så har de som lånat ut pengar skyldighet att anmäla skuld efter kungörelse av ärendet i POIT.

Jo jag vet det. Svarade mest på att det inte behöver ha gått vidare till kronofogden. :p

Med löneutmätning enl kf kalkylator räknas min skuld öka med 1,4 miljoner till 2032, som nu ligger på ca 1,3.
Tänker att jag får ansöka om skuldsanering, gång på gång på gång om jag blir nekad. Om man tänker att man blir nekad vi säger 3-4 gånger finns det chans nån gång att bli beviljad även om dem anser att man gjort något fel för typ 5-8 år sen? Tänker att man någon gång borde få chansen. Kan inte rakt av se att jag skulle bli nekad men jag räknar med det. Är ju totalt körd om man inte blir beviljad sanering nån gång. Då är det graven eller fly utomlands som finns kvar om man aldrig skulle bli beviljad chans till sanering. Vid ett brott får man ju ta ett straff och sedan en ny chans, tänker att ett fel man gjort inte för alltid borde sätta käppar i hjulet för en sanering? Kf själva borde fatta att jag aldrig kan bli skuldfri.

Att du aldrig blir skuldfri är ju inte ensamt grund för att få skuldsanering.
Det ska också vara skäligt och det är alltså något annat än att du inte kan betala.

Vad räknar KF som skulder egentligen?

Det pratas mycket om hur gamla skulder man har.
Räknar de då med, om man tex handlat med något via klarna?

Eller är det enbart större lån som räknas?
Har du lånat 15 kr till en cola så ingår det.

För kfm någon statistik om fler blir beviljade sanering om dom har en budget/skuldrådgivare? I en grupp på facebook så låter det nästan som så att kfm ser positivt på om man har en sån. Jag själv hade ingen sådan utan jag loggade in på var och ett inkassobolags hemsida och skrev upp skulderna. Loggade sedan in med bank id på kfm hemsida och ansökte om skuldsanering och den gick igenom.

Min man hade inte heller nån skuldrådgivare utan gjorde ansökan själv och blev beviljad.
För kfm någon statistik om fler blir beviljade sanering om dom har en budget/skuldrådgivare? I en grupp på facebook så låter det nästan som så att kfm ser positivt på om man har en sån. Jag själv hade ingen sådan utan jag loggade in på var och ett inkassobolags hemsida och skrev upp skulderna. Loggade sedan in med bank id på kfm hemsida och ansökte om skuldsanering och den gick igenom.

Har du lånat 15 kr till en cola så ingår det.
Tack för svar. Dock sög svaret.. Attans!
Jag har haft abonnemang på Klarna, för tidningen. Gick inte att ha direkt till bankkortet, Har avslutat abonnemanget såklart. Men det drogs i Maj.
Hoppas att det inte ska försämra min chans till skuldsanering. Är rädd att få avslag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp