Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad räknar KF som skulder egentligen?

Det pratas mycket om hur gamla skulder man har.
Räknar de då med, om man tex handlat med något via klarna?

Eller är det enbart större lån som räknas?

Härlig läsning. Själv är jag nu inne på fjärde året av min skuldsanering och mår faktiskt förträffligt bra.
Tycker din sista paragraf summerar allt som även jag känner… :)
Har till och med råd med en resa till Mallorca nu på fredag… tack vare sparande och de betalfria månaderna.
Min tacksamhet är enorm över att jag fick denna möjlighet till omstart ! Det är något som jag ofta tänker på och den genererar enorm lycka.

Jag hade löneutmätning i 8 månader innan jag erhöll min skuldsanering och en sak är jag säker på och det är att jag hade varit en fullständigt nedbruten kvinna idag om den hade fortsatt…

Oj, så skönt det måste vara att vara så nära slutet!
Precis. Brukar också tänka på det. När man har tuffa perioder så vet man att det finns ett slutdatum på det hela. Att om några år är detta över. Kan knappt föreställa mig hur det kommer vara att vara helt skuldfri och ha "blankt papper".

Men en sak som är skönt med skuldsanering är alla säljare och jobbiga hoppa-på-människor på stan som ska kränga på en skit.
Nu brukar jag lyssna klart på vad dom har att säga, sen säger man att man tyvärr har skuldsanering... den tystanden som uppstår när man sagt det är alltid lika underbart. :facejoy: Man är inte lika mycket "deras kompis" längre som man var i början av samtalet...

Kul med resan. Måste även där kännas riktigt bra att man själv betalat den resan med sparade pengar. Extra njutning! :)
Är inte så insatt, då jag inte är ute och reser själv just nu. Men hur går det med planen? Flyger dom som vanligt nu igen?
Hoppas det så du får en problemfri och skön semester! :cool::cool:

Alla skulder du har räknas in.
Är du skyldig Klarna 500:-, så räknas det in.

Har inte ansökt ännu, väntar på att allt ska vara minst ett par tre år

Nu har jag inte läst hela din historia, men om du har skulder och du inte kan bli skuldfri så varför inte skicka in nu?
Jag hade ett lån som inte ens var ett år gammalt som senaste lån, och det var ett av de största också. Men det gick vägen för mig.

Nu har jag inte läst hela din historia, men om du har skulder och du inte kan bli skuldfri så varför inte skicka in nu?
Jag hade ett lån som inte ens var ett år gammalt som senaste lån, och det var ett av de största också. Men det gick vägen för mig.
Faktiskt har du rätt där, får jag nej så är det ju bara att vänta ett tag o försöka igen

Faktiskt har du rätt där, får jag nej så är det ju bara att vänta ett tag o försöka igen

Precis. Första gången jag skickade in så fick jag nej. Men det berodde på att jag hade en bil som var värd mer än gränsen går för att äga en bil och att jag inte tagit tag ordentligt i mitt spelande.
Så skulle du få ett nej så får du även skrivet till dig varför dom nekat skuldsanering denna gång. Det hjälper i framtiden så du vet vad du behöver jobba på för att komma närmre ett ja.

Precis. Första gången jag skickade in så fick jag nej. Men det berodde på att jag hade en bil som var värd mer än gränsen går för att äga en bil och att jag inte tagit tag ordentligt i mitt spelande.
Så skulle du få ett nej så får du även skrivet till dig varför dom nekat skuldsanering denna gång. Det hjälper i framtiden så du vet vad du behöver jobba på för att komma närmre ett ja.
Jag får sätta mig ner och läsa igenom vad dem vill veta och hur man ska skriva:)

Allt som gått till inkasso är en skuld som inte reglerats

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp