Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej det kan inte kfm, du begär omprövning bara
Har en inledande skuldsanering och väntar fortfarande på ett slutgiltigt svar från km.
Det finns ett utannonserat jobb som jag vill söka. Men har inte vågat det på grund utav min situation, samt att det är ett mer välbetalt jobb.

Men det kan inte vara till någon nackdel för mig att söka det jobbet nu då, samt om jag får tjänsten?

Har en inledande skuldsanering och väntar fortfarande på ett slutgiltigt svar från km.
Det finns ett utannonserat jobb som jag vill söka. Men har inte vågat det på grund utav min situation, samt att det är ett mer välbetalt jobb.

Men det kan inte vara till någon nackdel för mig att söka det jobbet nu då, samt om jag får tjänsten?
Det har jag svårt att se, möjligen att lönen är så hög att dubintr längre är kvalificerat insolvent

Byta jobb under en eventuell skuldsanering?

Om man har en skuldsanering, är det då dumt att byta jobb till ett mer välbetalt jobb under den tiden?
Tänker att km kan bryta skuldsaneringen då och börja med en löneutmätning igen.
På grund utav att man helt plötslig tjänar för bra.
Då omprövar du bara så är det lugnt, din skuldsanering kan inte hävas på de grunderna.

Jag fick löneökning med 900 kr brutto (ca 600 netto) under inledande skuldsanering, det gjorde att min handläggare gav mig avslag. Så jag skulle vänta tills du fått beslutad skuldsanering innan du eventuellt får löneökning, för att vara på den säkra sidan.

Om man begär omprövning nu, och handläggningstiden är 4 månader, ska man betala in dess 4 månader man tjänat mer i en klumpsumma eller börjar man betala mer först när handläggningen är klar?

Jag fick löneökning med 900 kr brutto (ca 600 netto) under inledande skuldsanering, det gjorde att min handläggare gav mig avslag. Så jag skulle vänta tills du fått beslutad skuldsanering innan du eventuellt får löneökning, för att vara på den säkra sidan.
Oj det var verkligen hårt utav din handläggare. 600 kronor är ju ingenting i dagens läge.

Jag skulle öka ca 8000 kronor i brutto.
Då ska jag verkligen vänta på ett beslut.

Oj det var verkligen hårt utav din handläggare. 600 kronor är ju ingenting i dagens läge.

Jag skulle öka ca 8000 kronor i brutto.
Då ska jag verkligen vänta på ett beslut.
Ja det tycker jag verkligen du ska göra, för att inte ställa till det på något vis.

Det ska sägas att jag överklagade detta och fick till slut beslutad, men jag mådde skit över detta flera månader innan det blev klart. Sov knappt, åt knappt osv under tiden.

@Lasseman
Du jobbar väl på KF? När man har löneutmätning och ansöker om skuldsanering. Tittar ni på ens föräldrars ev förmögenhet och deras ålder och tar in det bedömningen om ni skall bevilja el avslå ansökan? Får en känsla av att bara för att man bor i ett "fint" område och tids nog får ett rätt stort arv så tycker ni man gott kan gå å lida på utmätning ett tag. Är det ens lagligt att inkludera ens ev rika föräldrar i ett beslut? Finns ingen chans i världen jag kan betala av en skuld på över 1,3 millar ändå är det blankt avslag gång på gång. Får även känslan ni lägger all skuld på den skuldsatte till förmån för kreditgivare med rovdjursbeteende. Kan det inte vara bra att bevilja skuldsanering att sända en signal till dessa kreditgivare att dom kommer förlora ii längden på att lättvindigt låna ut pengar till ockerräntor till redan skuldsatta svaga människor? Speciellt i dessa tider. Skulderna skrivs väl av till stor del och kreditgivarna tar väl största smällen? Man känner sej mer straffad med utnätning på obestämd tid än en mördare som kommer ut ren efter ett par år som dessutom levt gratis på häktet, kanske till och med skaffat sej utbildning under tiden. Att inte bevija skuldsanering fr löneutmötning är ju ren bestraffning om vissa får skuldsanering. Varför får man ens skuldsanering? Alla kan väl betala en del av sin skuld livet ut även om den aldrig kommer betalas helt. Dom som genomgått en skuldsanering nu har kanske råd att fortsätta betala på sina gamla skulder nu, varför inte? Dom är väl lika "dåliga" som vi med tillvidareutmätning som kämpar i motvind.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp