- Meddelanden
- 26
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 7
TackDu begär omprövning pga högre inkomst och eventuellt får du betala mer per månad.
TackDu begär omprövning pga högre inkomst och eventuellt får du betala mer per månad.
Har en inledande skuldsanering och väntar fortfarande på ett slutgiltigt svar från km.Nej det kan inte kfm, du begär omprövning bara
Det har jag svårt att se, möjligen att lönen är så hög att dubintr längre är kvalificerat insolventHar en inledande skuldsanering och väntar fortfarande på ett slutgiltigt svar från km.
Det finns ett utannonserat jobb som jag vill söka. Men har inte vågat det på grund utav min situation, samt att det är ett mer välbetalt jobb.
Men det kan inte vara till någon nackdel för mig att söka det jobbet nu då, samt om jag får tjänsten?
Då omprövar du bara så är det lugnt, din skuldsanering kan inte hävas på de grunderna.Byta jobb under en eventuell skuldsanering?
Om man har en skuldsanering, är det då dumt att byta jobb till ett mer välbetalt jobb under den tiden?
Tänker att km kan bryta skuldsaneringen då och börja med en löneutmätning igen.
På grund utav att man helt plötslig tjänar för bra.
Jag fick löneökning med 900 kr brutto (ca 600 netto) under inledande skuldsanering, det gjorde att min handläggare gav mig avslag. Så jag skulle vänta tills du fått beslutad skuldsanering innan du eventuellt får löneökning, för att vara på den säkra sidan.Har en inledande skuldsanering och väntar fortfarande på ett slutgiltigt svar från km.
Det finns ett utannonserat jobb som jag vill söka. Men har inte vågat det på grund utav min situation, samt att det är ett mer välbetalt jobb.
Men det kan inte vara till någon nackdel för mig att söka det jobbet nu då, samt om jag får tjänsten?
Oj det var verkligen hårt utav din handläggare. 600 kronor är ju ingenting i dagens läge.Jag fick löneökning med 900 kr brutto (ca 600 netto) under inledande skuldsanering, det gjorde att min handläggare gav mig avslag. Så jag skulle vänta tills du fått beslutad skuldsanering innan du eventuellt får löneökning, för att vara på den säkra sidan.
Ja det tycker jag verkligen du ska göra, för att inte ställa till det på något vis.Oj det var verkligen hårt utav din handläggare. 600 kronor är ju ingenting i dagens läge.
Jag skulle öka ca 8000 kronor i brutto.
Då ska jag verkligen vänta på ett beslut.
Trodde de faktiskt kollade. Mina var för nya, kanske jag skrev det dock i min historia.
De vill ju veta hur gamla lånen/skulderna är och hur de