Det undrar jag ocksåÄr det någon som känner till om det är vanligt förekommande att, en skuldsanering godkänns preliminärt alltså i ett första skede.
Men efter utredning inte får godkänt, utan får avslag?
Jag med, man vill ju göra en riskanalys.Det undrar jag också
Egen uppfattning:Är det någon som känner till om det är vanligt förekommande att, en skuldsanering godkänns preliminärt alltså i ett första skede.
Inte så vanligt skulle jag säga. De flesta som fått inledande får beviljad skuldsanering om inget nytt dyker upp som ej framkommit innan.Är det någon som känner till om det är vanligt förekommande att, en skuldsanering godkänns preliminärt alltså i ett första skede.
Vad man har läst i tråden så har det hänt ganska ofta. Orsaken till nekad kan vara, ej heltid, lån för tätt inpå ansökan, de anser att du kan betala tillbaka, du har inte gjort något åt situationen mm mm.Jag med, man vill ju göra en riskanalys.
Det brukar vara innan inledande den bedömningen görs dvs efter att du blivit uppringd så blir det avslag DVs inte inledande.Vad man har läst i tråden så har det hänt ganska ofta. Orsaken till nekad kan vara, ej heltid, lån för tätt inpå ansökan, de anser att du kan betala tillbaka, du har inte gjort något åt situationen mm mm.
Tycker det varit ganska många iaf i början av tråden som fick inledande sen avslag, kanske är bättre nu…Det brukar vara innan inledande den bedömningen görs dvs efter att du blivit uppringd så blir det avslag DVs inte inledande.
Finns inte statistik på det vad jag vet men de jag pratat med säger att de flesta avslag kommer före inledandet.Är det någon som känner till om det är vanligt förekommande att, en skuldsanering godkänns preliminärt alltså i ett första skede.