Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jahaa...det gick fort och Tingsrätten i Malmö upphäver avslaget från KFM och återvisar ärendet till KFM för fortsatt handläggning. Kan KFM fortfarande avslå ärendet? Som ombud tänker jag begära att en ny handläggare tar hand om ärendet och även att det flyttas från "avslagsnästet" Kalmar till Malmö

Ja det går naturligtvis bra att avslå igen, annars skulle ju tingsrätten beslutat om skuldsanering direkt.
Du kan inte välja var ett ärende ska handläggas, möjligen önska att det inte ska handläggas i Kalmar, men vad jag förstått så tar ändå andra sektioner över återförvisade ärenden.

Jag har runt miljonen i lån, solidariskt. Ett bolån, inget hos inkasso eller "kf", även detta har konsekvenser för min sambo.
Har ingen känsla av "ajdå".
Ditt inlägg säger inte så mycket för att kunna erbjuda hjälp.
Jag vill mest få en uppskattning av risken att min sambo blir av med sin bil utifall jag inte klarar av att undgå Kronofogden i händelse av att min Skuldsanering ej går igenom. Men jag antar att det inte finns någon statistik för sådant. Är väl om någon härinne varit med om detta personligen - det skulle vara intressant att få höra om. Det är ju sorgligt nog att jag är skuldsatt för livet (med rätta), men att dom ska ta hennes dyrt inköpta ägodelar för min skulds räkning - ja, då skulle jag inte förlåta mig själv.
Den orättvisan är ju om något upplagt för att förstöra förhållanden. Hon får ju inte chansen att leva ett normalt liv utan att samtidigt bryta med mig. Så tänker jag.

Jag vill mest få en uppskattning av risken att min sambo blir av med sin bil utifall jag inte klarar av att undgå Kronofogden i händelse av att min Skuldsanering ej går igenom. Men jag antar att det inte finns någon statistik för sådant. Är väl om någon härinne varit med om detta personligen - det skulle vara intressant att få höra om. Det är ju sorgligt nog att jag är skuldsatt för livet (med rätta), men att dom ska ta hennes dyrt inköpta ägodelar för min skulds räkning - ja, då skulle jag inte förlåta mig själv.
Den orättvisan är ju om något upplagt för att förstöra förhållanden. Hon får ju inte chansen att leva ett normalt liv utan att samtidigt bryta med mig. Så tänker jag.

Nej det finns inte statistik på det. Går möjligen fiska fram statistik på utmätning gjord med stöd av 4 18 eller 4 19. Viktigt att komma ihåg är ju att kfm inte utmäter annans egendom, utan utmäter den för att den anses tillhöra gäldenären

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp