Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har i maj gått förbi 24 månader. Så närmare mig nu 2,5 år vilket blir i september.
Och det skulle ju sannerligen underlätta om man räknar höjningen från senast inrapporterad lön. Men en del av mig är ju jäkligt "nervös" över att de ska räkna från lön som blev inrapporterad från början. För då blir det ju tveklöst ett högre belopp att betala in och det är rätt skönt att kunna ha de extra kronorna och buffra i sparande och "nödkonto" - det känns tryggare helt enkelt.
Nästintill 100% säker på att det räknas från senast inrapporterad lön.
Nu uppdaterar skatteverket senaste lönen varje månad, så var det inte när jag gjorde skuldsanering.
Jag sparade också undan det man fick i höjning och faktum är att jag lägger fortfarande undan hela
beloppet som gick åt till saneringen, man blev liksom "van" att klara sig utan och gör det fortfarande.
Tiden går fort och belöningen är enorm när man är klar!
Lycka till!

Jag sitter och funderar på detta med omprövning utifrån höjd inkomst.
Jag bytta jobb förra året. Fick högre lön. Gjorde omprövning som avslogs.

Nu har jag bytt jobb igen. Fått högre lön. Och ja, jag ska skicka in för omprövning. Men det jag funderar på är om man kommer att räkna min förhöjda inkomst från det som var min lön när jag ansökte om skusan eller från den senast inrapporterade lönen som jag angav vid omprövning?
Efter att själv ha omprövat vid 2 tillfällen det senaste året pga just högre inkomst, så kan jag med säkerhet meddela att dom räknar din inkomst från själva Skuldsaneringsbeslutet. Det gjorde dom på mig båda gångerna.
Även då jag fick avslag på min första omprövning, så tittar dom ju på HUR mycket ens inkomst totalt har ökat sedan beslutet skrevs.
Jag fick dock avslag på min senaste omprövning oxå och har nu totalt ca 4000kr extra ut per månad utöver vad jag fick vid själva beslutet.
En till ”vanlig” löneökning om ca 1000kr bör jag nog ompröva och risken är då stor att omprövningen går igenom och att jag halkar tillbaks till själva beloppet vid beslutet…

Det var det jag skrev.
Jag vill ompröva pga ny lön, höjning med summan xxxx kr.
Ny månadsinkomst xxxx kr.
Man ska ju också tala om hur mycket mer man kan betala in jag inte minns helt fel.
När min man fick jobb och jag omprövade fick jag en ny betalplan med mycket högre belopp. Men när han bara en kort tid senare pga pandemin blev av med det igen fick jag inget sänkt belopp eftersom det bara var tre månader kvar av saneringen.

Man ska ju också tala om hur mycket mer man kan betala in jag inte minns helt fel.
När min man fick jobb och jag omprövade fick jag en ny betalplan med mycket högre belopp. Men när han bara en kort tid senare pga pandemin blev av med det igen fick jag inget sänkt belopp eftersom det bara var tre månader kvar av saneringen.
Vad jag förstått så anses man klara av tre månader utan omprövning pga betalningsfri månad samt buffertpeng.

Det är väl kronofogden som bestämmer hur mycket som ska betalas in utifrån de uppgifter man har. Man får inte tala om/önska hur mycket mer man ska betala.

Vad jag förstått så anses man klara av tre månader utan omprövning pga betalningsfri månad samt buffertpeng.

Hade inga betalningsfria månader. Skulle betala typ 19000 kr i månaden. Hade buffert på ca 1200.

Jag skickade in min ansökan om omprövning (minskad inkomst) nästan ett halvår innan den nya betalningsplanen skulle träda i kraft. I och med det behövde jag aldrig komma in på den nya betalningsplanen med minskad inkomst. Skulle det ske så har jag ganska stora besparingar i min kista efter en del spelvinster sedan min sanering startade i maj 2021 plus att jag har fått behålla mina skatteåterbäring på runt 30k.

Jag skickade in min ansökan om omprövning (minskad inkomst) nästan ett halvår innan den nya betalningsplanen skulle träda i kraft. I och med det behövde jag aldrig komma in på den nya betalningsplanen med minskad inkomst. Skulle det ske så har jag ganska stora besparingar i min kista efter en del spelvinster sedan min sanering startade i maj 2021 plus att jag har fått behålla mina skatteåterbäring på runt 30k.
Vad spelar du på ?

Jag förmodar att du inte ha ett spelberoende.

Jag hjälper en äldre anhörig på 70+ med en ansökan där tyvärr hen fick avslag. Hens skulder är gamla 20-30 år och hen kan aldrig betala tillbaka. Hen har gjort allt för att minska på antalet skulder genom att trots sin höga ålder städa och laga mat hos äldre och sålt allt hon kan på blocket Men hon får avslag på att hon ibland glömt svara i telefon när handläggaren ringer och att svar via brev inkommit 1-2 dagar för sent. Alltså hen har inte aktivt deltagit i arbetet..Men Hallå? Hen är 70+ lider av nervösa besvär, glömmer saker, har giftstruma och massa andra sjukdomar. Hen har svarit så fort hen kan och redovisat allt i brev....Skall man överklaga? Eller söka på nytt direkt? Tror att överklagan kan ta lång tid. Tingsrätten i Malmö har säkert massa andra ärenden som går före just nu...Just nu har KFM endast 44 dagars handläggning innan de börjar arbeta med ansökan....
Och jaaaa avslaget gjordes av en handläggare i Kalmar
Jahaa...det gick fort och Tingsrätten i Malmö upphäver avslaget från KFM och återvisar ärendet till KFM för fortsatt handläggning. Kan KFM fortfarande avslå ärendet? Som ombud tänker jag begära att en ny handläggare tar hand om ärendet och även att det flyttas från "avslagsnästet" Kalmar till Malmö

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp