Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag var otydlig i min fråga.

Jag undrade inte hur man gör en omprövning.

Utan jag undrade om man har redan gjort en omprövning för förhöjd lön men fick avslag - räknar kfm nästa höjning av lön som jag gör omprövning för från den senast angivna lön eller från den lön som angavs vid skusan:s början.
Det var det jag skrev.
Jag vill ompröva pga ny lön, höjning med summan xxxx kr.
Ny månadsinkomst xxxx kr.

Det var det jag skrev.
Men nu svarar du inte heller på hans fråga, frågan var ju om det skulle beräknas på senaste lönen vid omprövning eller lönen innan tidigare omprövning.

Det var det jag skrev.

Jag sitter och funderar på detta med omprövning utifrån höjd inkomst.
Jag bytta jobb förra året. Fick högre lön. Gjorde omprövning som avslogs.

Nu har jag bytt jobb igen. Fått högre lön. Och ja, jag ska skicka in för omprövning. Men det jag funderar på är om man kommer att räkna min förhöjda inkomst från det som var min lön när jag ansökte om skusan eller från den senast inrapporterade lönen som jag angav vid omprövning?
Skulle utgå ifrån den senaste uppgiften.
Avslutade min sanering för många år sedan men minns att jag begärde omprövning två gånger varje år.
Skillnaden mellan lönen i början mot den på slutet var enorm, ändå fick jag avslag varenda gång.
KFM skrev något om att det är normalt att inkomsterna ökar och så var det inte mer med det.

Skulle utgå ifrån den senaste uppgiften.
Avslutade min sanering för många år sedan men minns att jag begärde omprövning två gånger varje år.
Skillnaden mellan lönen i början mot den på slutet var enorm, ändå fick jag avslag varenda gång.
KFM skrev något om att det är normalt att inkomsterna ökar och så var det inte mer med det.
Tack @Varitmedförr - då ligger ditt svar i linje med Lassemans och då känns det lite mer hoppfullt att det blir avslag även på den omprövning jag kommer att lämna in denna gång.

Tack @Varitmedförr - då ligger ditt svar i linje med Lassemans och då känns det lite mer hoppfullt att det blir avslag även på den omprövning jag kommer att lämna in denna gång.

Aldrig fel med omprövning, men minns att det var lite nervöst mot slutet trotts att man var beredd att betala mera.
Fick en känsla av att det skulle vara för mycket jobb för de att räkna om allting.
Jag hade 60 månader o inga "frimånader".
Hur långt har du hunnit?

varför får man avslag för ökad inkomst öht?

borde inte det ge ökade betalningsförmåga = bra för borgenärerna...
Blir för komplicerat att veta vilket belopp som ska betalas, och enklare att hantera oförutsedda utgifter.
Omsorgen om borgenärerna är rätt begränsad.

Aldrig fel med omprövning, men minns att det var lite nervöst mot slutet trotts att man var beredd att betala mera.
Fick en känsla av att det skulle vara för mycket jobb för de att räkna om allting.
Jag hade 60 månader o inga "frimånader".
Hur långt har du hunnit?
Jag har i maj gått förbi 24 månader. Så närmare mig nu 2,5 år vilket blir i september.
Och det skulle ju sannerligen underlätta om man räknar höjningen från senast inrapporterad lön. Men en del av mig är ju jäkligt "nervös" över att de ska räkna från lön som blev inrapporterad från början. För då blir det ju tveklöst ett högre belopp att betala in och det är rätt skönt att kunna ha de extra kronorna och buffra i sparande och "nödkonto" - det känns tryggare helt enkelt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp