Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är väll upp till handläggaren men de står att man ska ha gjort allt man kan för att betala sina skulder.
Att roffa åt sig hela sin lön några månader innan inledande är inte det för mig iaf.
Jag hade gjort ALLT jag kunde i 15 år. Vänt på varenda sten. Sålt allt av värde. Skött alla betalningar och aldrig varit hos KFM. Jag hade aldrig fått skuldsanering om jag inte hade gjort det, försökt med allt.
Fattar inte varför du skriver att jag "roffar åt mig". Tre månader släppte jag allt, sen fick jag inledande. Vad tror du att vi pratar om för pengar här?
Sorry att jag blir lite upprörd, men att säga till mig att jag inte försökt med allt, provocerar enormt. Jag gjorde det som min rådgivare rekommenderade mig och jag vet att det är många av oss här inne som släppt allt innan inledande. Det betyder inte att vi inte försökt med allt! :confused:

Okej tack! Men jag ha exempel några små lån på 2500 och något på 5000 hade du sånna lån också? Tänkte första att jag skulle betala av den på 2500 nu efter jag ansökt och inte ta med det lånet. Just för att ha en mindre borgenär att göra med. Men det kanske inte spelar någon roll?
Jag hade såna lån också. Släppte dem med. Ville ha med allt i min skuldsanering. Sen är det som så, att de säljer dina skulder till andra företag som då tar över dem, så tillslut har man typ noll koll på borgenärerna. Senast för en vecka sedan fick jag ett brev om att nån har tagit över två av mina mindre skulder. Så jag skulle inte fundera på om det blir en mindre eller inte. :)

Jag hade såna lån också. Släppte dem med. Ville ha med allt i min skuldsanering. Sen är det som så, att de säljer dina skulder till andra företag som då tar över dem, så tillslut har man typ noll koll på borgenärerna. Senast för en vecka sedan fick jag ett brev om att nån har tagit över två av mina mindre skulder. Så jag skulle inte fundera på om det blir en mindre eller inte. :)
Okej tack för hjälpen. En annan fråga… jag sitter just nu och fyller i ansökan som jag tänkt att skicka in imorgon senast. När man kommer till punkten om ”orsaken till din situation” så har jag klickat i att jag har över konsumerat, men jag undrar även om det är smart att klicka i att ohälsa är anledningen till att mina lån har uppkommit. För jag har lidit av depression under dem senaste åren och allt har känts menlöst så därför har också mitt konsekvens tänk inte varit där hela tiden.

Vill såklart vara så ärlig jag bara kan men undrar lite om det påverkar negativ eller positivt om man anger att ohälsa är en orsak. Vad var dina orsaker om man får fråga?

uppskattar hjälpen, den här chatten har hjälpt mig så otroligt mycket. <3

Fast då slutade du ju inte helt.
Du gjorde vad du kunde.
Att roffa åt sig lönen själv och strunta i allt innan inledande är nog inte att rekommendera misstänker jah
Jag roffade åt mig nästan hela lönen från maj till november. Jag har inte dåligt samvete för det.

Okej tack för hjälpen. En annan fråga… jag sitter just nu och fyller i ansökan som jag tänkt att skicka in imorgon senast. När man kommer till punkten om ”orsaken till din situation” så har jag klickat i att jag har över konsumerat, men jag undrar även om det är smart att klicka i att ohälsa är anledningen till att mina lån har uppkommit. För jag har lidit av depression under dem senaste åren och allt har känts menlöst så därför har också mitt konsekvens tänk inte varit där hela tiden.

Vill såklart vara så ärlig jag bara kan men undrar lite om det påverkar negativ eller positivt om man anger att ohälsa är en orsak. Vad var dina orsaker om man får fråga?

uppskattar hjälpen, den här chatten har hjälpt mig så otroligt mycket. <3
Så lite så. Bra att du tar tag i det här!

Jag vet inte vad det spelar för egentlig roll. Minns inte vad jag fyllde i. Men innan inledande så får du ett samtal från dem. När jag fick det, satt vi och pratade i nästan 40 minuter. Då berättade jag allt om min situation, om hur skulder uppstått, vad jag försökt att göra för att betala tillbaka osv. Så när du får det samtalet kan du ju berätta om din situation och depression. Antagligen så är ju den stora anledningen till dina skulder överkonsumtion och då ska du bocka i det. :)

Så lite så. Bra att du tar tag i det här!

Jag vet inte vad det spelar för egentlig roll. Minns inte vad jag fyllde i. Men innan inledande så får du ett samtal från dem. När jag fick det, satt vi och pratade i nästan 40 minuter. Då berättade jag allt om min situation, om hur skulder uppstått, vad jag försökt att göra för att betala tillbaka osv. Så när du får det samtalet kan du ju berätta om din situation och depression. Antagligen så är ju den stora anledningen till dina skulder överkonsumtion och då ska du bocka i det. :)
Aa sant, ja det där samtalet kommer ju vara hyfsat jobbigt att sitta och förklara hur man dragit på sig såna stora skulder, det vet man ju inte riktigt själv heller. Men bara att hålla tummarna!

Jag roffade åt mig nästan hela lönen från maj till november. Jag har inte dåligt samvete för det.
Maj till November? Haha är inte typ handläggningstiden ca 45 dagar? Vet iof inte hur det var när du ansökte.

Maj till November? Haha är inte typ handläggningstiden ca 45 dagar? Vet iof inte hur det var när du ansökte.
Ansökte 27:e maj 2018 och fick inledande 27:e november 2018 så nej knappast 45 dagar och nog inte nu heller.

Ansökte 27:e maj 2018 och fick inledande 27:e november 2018 så nej knappast 45 dagar och nog inte nu heller.

Står 45 dagar på deras hemsida men det lär ju knappts stämma. Men helt otroligt att det ej hann gå till KFM och att det blev en löneutmätning.

Står 45 dagar på deras hemsida men det lär ju knappts stämma. Men helt otroligt att det ej hann gå till KFM och att det blev en löneutmätning.
Ja, släppte allt i april 2018 och i slutet av januari 2019 kom brev med beslut om löneutmätning from februari 2019 men då hade jag redan inledande som de missat.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp