Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du ska ju fortsätta betala i den mån du kan tills du får inledande skuldsannering om du får det och då betala den summa KFM kommer fram till
Ja jo egentligen ska man väll göra det, men situationen jag har nu är inte hållbar hela lönen täcker inte ens alla lån jag betalar på varje månad så finns ingen idé att fortsätta göra det. Får ansöka och hoppas jag får inledande innan det blir utmätning bara.

Det gjorde jag, betalade bara på mitt CSN hela vägen samt betalade någon liten kredit innan jag ansökte om skuldsanering.
Okej så sitt CSN lån ingår alltså inte i skuldsaneringen? Så den kommer jag behöva betala på under min skuldsanering också? Kommer ju inte bli mycket kronor över

Ja jo egentligen ska man väll göra det, men situationen jag har nu är inte hållbar hela lönen täcker inte ens alla lån jag betalar på varje månad så finns ingen idé att fortsätta göra det. Får ansöka och hoppas jag får inledande innan det blir utmätning bara.
Du får räkna ut på ett ungefär vad du får behålla enligt KFM så hade jag gjort iaf och betala in resten på skulderna som blev över.
Att behålla allt hade jag inte gjort då de kan ses som negativt.

Okej så sitt CSN lån ingår alltså inte i skuldsaneringen? Så den kommer jag behöva betala på under min skuldsanering också? Kommer ju inte bli mycket kronor över
Nej de ingår inte, antingen får du behålla den summan som du betalar varje månad till CSN eller så pausas lånet tills efter skuldsaneringen.

det är CSN delarna som inte gått till KFM som inte kommer ingå

Det gjorde jag, betalade bara på mitt CSN hela vägen samt betalade någon liten kredit innan jag ansökte om skuldsanering.
Fast då slutade du ju inte helt.
Du gjorde vad du kunde.
Att roffa åt sig lönen själv och strunta i allt innan inledande är nog inte att rekommendera misstänker jah

Fast då slutade du ju inte helt.
Du gjorde vad du kunde.
Att roffa åt sig lönen själv och strunta i allt innan inledande är nog inte att rekommendera misstänker jah
Jag blev rekommenderad av min rådgivare att släppa allt. Inte gynna nån. Spara det jag kunde och köpa julklappar till barnen utan att för en gångs skull ta lån. Hade inte CSN. Handläggaren som jag sen fick på KFM sade till mig att jag hade gjort rätt. Att få inledande handlar ju om insolvens, inte ifall man betalat sina lån eller inte efter man skickat in sin ansökan. Jag hade dock en medlåntagare på ett av mina lån och hon betalade det tills allt blev klart, för att hon inte skulle få några krav eller hamna hos KFM.

Jag har kommit 2 år in i skuldsanerings fem år och det ser ut att fungera; men ...kollat väldigt lite på "Lyxfällan" men de och några personer, bekanta, tycks ha kunnat få ackord med sina borgenärer.
Jag har 1 miljon i skuld som jag inte betalar något på då jag är arbetslös/studerande och kommer att så vara i tre år till- minst; men samtidigt kan man tänka; om jag hade betalt halva kapitalbeloppet och bara uppgraderat med KPI, visserligen aldrig mer kunnat ta någon form av lån; men skulle kunna betala typ 500,000/12/20= 2083 i månaden...då skulle jag klara mig ganska bra ändå eftersom jag inte alls är typen som köper fastigheter eller bilar med lån. Jag kan jobba mer i ett längre perspektiv och inte lida så mycket av 2083 i månaden, men visst ett behov av krediter kan ju uppkomma, men får då ersättas av eget sparande på förhand...detta är en deal man kan tänka sig utifrån förhandsläget; 3 år med intensiva studier skulle kunna ändras; inte minst skulle jag kunna lägga mer på litteratur och så som är nödvändigt för att nå bra resultat på examensarbetet...då ag kan börja jobba/studera maximalt och få behålla allt utom 2083, en ganska bra deal med tanke på hur jag lever och är som person, alltid max! Men bara tanken; att slippa leva på existensminimum mer; det är värt mycket den friheten;

Jag blev rekommenderad av min rådgivare att släppa allt. Inte gynna nån. Spara det jag kunde och köpa julklappar till barnen utan att för en gångs skull ta lån. Hade inte CSN. Handläggaren som jag sen fick på KFM sade till mig att jag hade gjort rätt. Att få inledande handlar ju om insolvens, inte ifall man betalat sina lån eller inte efter man skickat in sin ansökan. Jag hade dock en medlåntagare på ett av mina lån och hon betalade det tills allt blev klart, för att hon inte skulle få några krav eller hamna hos KFM.
Är väll upp till handläggaren men de står att man ska ha gjort allt man kan för att betala sina skulder.
Att roffa åt sig hela sin lön några månader innan inledande är inte det för mig iaf.

Är väll upp till handläggaren men de står att man ska ha gjort allt man kan för att betala sina skulder.
Att roffa åt sig hela sin lön några månader innan inledande är inte det för mig iaf.
Jag har ju gjort allt jag kunnat i år men nu går det inte längre. Har du själv sanering?

Okej tack! Men jag ha exempel några små lån på 2500 och något på 5000 hade du sånna lån också? Tänkte första att jag skulle betala av den på 2500 nu efter jag ansökt och inte ta med det lånet. Just för att ha en mindre borgenär att göra med. Men det kanske inte spelar någon roll?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp