- Meddelanden
- 326
- Mottagna reaktioner
- 336
- Poäng
- 477
Okej - om du inte förstår vad jag ville ha fram så kan jag förtydliga mig.Ingen aning vad du ville ha fram nu. Är egendomen i gäldenärens besittning kan den utmätas.
Om jag lånar en bil mer eller mindre heltid av en vän eller en släkting så är jag tvungen att skriva bilen på mig eftersom att jag anses vara den huvudsakliga föraren av bilen.
Och ... står jag då som ägare på bilen = då _a n t a r_ jag att KFM utgår ifrån att bilen är något man äger trots att man inte gör det.
Förstår du nu?
Detta var en återkoppling på "Om bilen står på en parkering till ett hyreshus kan ju KFM knappast utmäta alla bilar bara för att jag (eller TS) bor i något av husen i närheten. KFM har ju knappast CIAs resurser att spåra folk?" i Strykers meddelande:
Lasseman sa:
Japp, helt godtyckligt, precis som polis kan gripa helt godtyckligt osv. Eller så beror det på att lagen är utformad så. Behöver inte ta reda på det heller, det ligger på gäldenären och den som tycker att den äger saken att visa hur det ligger till så kan det lösa sig.Stryker sa: fattar inte alltid dina svar. Att man KAN göra en sak är ju inte samma sak som att man faktiskt gör så i praktiken. Polisen kan ju t.ex. göra husrannsakan hos både dig och mig vid minsta misstanke. Men det sker ju inte pga vilka brott som helst. Lika lär det väl ändå vara med KFM? Kan ju knappast vara vanligt att man utmäter vilken bil som helst, och sen får allt lösa sig bäst det vill. Om bilen står på en parkering till ett hyreshus kan ju KFM knappast utmäta alla bilar bara för att jag (eller TS) bor i något av husen i närheten. KFM har ju knappast CIAs resurser att spåra folk?