Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack för era svar.

Jag har inga skulder vid KF, inkasso etc.
Har en bil som kanske är värd 50 000. Den är avbetald och används dagligen till jobb fram o tillbaka. Tror inte jag kan få tag i en billigare bil.

Tack för era svar.

Jag har inga skulder vid KF, inkasso etc.
Har en bil som kanske är värd 50 000. Den är avbetald och används dagligen till jobb fram o tillbaka. Tror inte jag kan få tag i en billigare bil.
Det säljs ju ga ska många bilar på blocket för lägre summor

Kom bara ihåg att Skuldsanering ger nya betalningsanmärkningar. Det ger en på tre år är KFM inleder en undersökning för att se om du kan få skuldsanering. Det ger en på fem år om KFM beviljar skuldsanering.

Jag lämnade in en ansökan, och innan på telefon rådde fogden mig att återkalla ansökan innan hen började arbeta med ansökan. Jag bestämde mig för att återkalla eftersom jag utgick från att jag skulle bli nekad. Om inte hade jag inte blivit klar med den här skiten förrän 2025.
Du får ju inte någon anmärkning om du inte får inledande skuldsanering.

Sökt skuldsanering med 1,5 miljoner i skulder, inget hos inkasso eller KF men kommer släppa allt nästa månad. Är 36 år gammal, sambo, har en son på snart 4 år och fick just reda på att vi är gravida igen. Bor i hyresrätt och enda tillgången är en bil som är värd c:a 100 000, ej sålt den pga att den underlättar enormt i vårt vardagliga liv. Tog med den i ansökan. Bör jag sälja den före beslutet om eventuellt inledande tycker ni, eller bör jag vänta?

Sökt skuldsanering med 1,5 miljoner i skulder, inget hos inkasso eller KF men kommer släppa allt nästa månad. Är 36 år gammal, sambo, har en son på snart 4 år och fick just reda på att vi är gravida igen. Bor i hyresrätt och enda tillgången är en bil som är värd c:a 100 000, ej sålt den pga att den underlättar enormt i vårt vardagliga liv. Tog med den i ansökan. Bör jag sälja den före beslutet om eventuellt inledande tycker ni, eller bör jag vänta?

Du bör få avslag om den inte säljs och du betalar ner skulderna med pengarna.

Gör det någon skillnad för dig om du kan lösa bort de värsta 100k?

Misstänker dock starkt att dom kommer säga åt dig att sälja den.
Du är sambo så bilen anses som enskild egendom med så hela bilen ägs av dig om den står på dig.

så då bör KFM anses att den skall säljas för att betala av skulder. Om du behöver bil verkar gränsen vara kring 20-30k enligt uppskattat genomsnitt från min sida utifrån vad jag läst här.

Du bör få avslag om den inte säljs och du betalar ner skulderna med pengarna.

Gör det någon skillnad för dig om du kan lösa bort de värsta 100k?
Kommer fortfarande gå minus 8000 i månaden trots att jag säljer den. Jag kommer förstås sälja den om dom anser att jag ska det, det är bara frågan om man kan ta det med dom när dom ringer upp mig eller om det blir automatiskt avslag direkt när de ser att jag har en bil av det värdet redan vid ansökan.

Kommer fortfarande gå minus 8000 i månaden trots att jag säljer den. Jag kommer förstås sälja den om dom anser att jag ska det, det är bara frågan om man kan ta det med dom när dom ringer upp mig eller om det blir automatiskt avslag direkt när de ser att jag har en bil av det värdet redan vid ansökan.
När dom ringer ska dom väl avgöra inledande ganska direkt, så du har inte många timmar på dig att sälja då

När dom ringer ska dom väl avgöra inledande ganska direkt, så du har inte många timmar på dig att sälja då
Ajdå, tänkte att dom eventuellt kan skjuta lite på inledandet tills jag fått den såld, vilket bör gå ganska så fort med tanke på hur lättsålda begagnade bilar är nuförtiden. De tar inte hänsyn till att bilen behövs när man har små barn? Eller vill att jag säljer den, och köper en billig exempelvis. Eller kan jag möjligtvis ringa KF och fråga först innan jag får beslut om inledande hur jag bör göra?

Ajdå, tänkte att dom eventuellt kan skjuta lite på inledandet tills jag fått den såld, vilket bör gå ganska så fort med tanke på hur lättsålda begagnade bilar är nuförtiden. De tar inte hänsyn till att bilen behövs när man har små barn? Eller vill att jag säljer den, och köper en billig exempelvis. Eller kan jag möjligtvis ringa KF och fråga först innan jag får beslut om inledande hur jag bör göra?
Du bör sälja innan, det är inte riktigt så att man själv kan bestämma när du vill sälja den. Sälj den och betala skulder och visa att du vill bli skuldfri.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp