Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej ,

nån som kanske vet detta .
Om man blir beviljad skuldsanering och har ett lån med medlåntagare . Hur blir de med den skulden ? Blir medlånetagaren påverkad på något sätt ?

• Gilla
Reaktioner: p79
Hej ,

Om man blir beviljad skuldsanering och har ett lån med medlåntagare . Hur blir de med den skulden ? Blir medlånetagaren påverkad på något sätt ?

Ja den får betala allt som du inte betalar.

Så de lånet flyttas över helt till medlånetagaren med samma villkor direkt ?

normalt sett efter min erfarenhet så krävs medlåntagaren på hela månadsumman tills lånet är slutbetalt. Det du betalar i din betalplan dras av som extraamortering en gång om året.

normalt sett efter min erfarenhet så krävs medlåntagaren på hela månadsumman tills lånet är slutbetalt. Det du betalar i din betalplan dras av som extraamortering en gång om året.

Det låter som ett rimligt sätt av dom att hantera saken.

Hej ,

Blir betalningsansvarig fullt ut och du betalar på skulden i din skuldsanering. En gång om året betalas det du betalat in på skuldsaneringen till banken. Har du nollplan så får din medlåntagare betala hela lånet.

Det låter som ett rimligt sätt av dom att hantera saken.

Det är iaf så som mina långivare gjort, dem var förövrigt väldigt snabba med att ställa om såfort jag fick inledande, så blev inget betalglapp alls.

Kom att tänka på något jag inte tror har avhandlats i den här tråden tidigare.
Ponera att man vinner på typ postkodlotteriet, säg 300.000 kr. Om man då själv inte gör omprövning på beloppet, hur ska ens borgenärer kunna se att man vunnit? Sen 2019 är det ju ingen vinstskatt på vinster från företag som har spellicens i Sverige, så om man bara är tyst om det hela och lägger pengarna på ett sparkonto kan man ju leva rätt gott hela saneringen ut. För iomed att det inte är någon skatt på vinsten bör den ju inte heller synas i ens deklaration, eller?
Kan borgenärerna få reda på vinsten på något annat vis?
Det här är en helt fiktiv fråga jag kom på ikväll, har, tyvärr, inte vunnit några pengar men blev nyfiken på om någon har svar på min fundering.

Har sett ett fall där personen som hade skuldsanering vann på triss och blev av med saneringen när någon av borgenärerna fick reda på det. Vet dock inte hur dem fick reda på det...

Håller man truten om att man vunnit och inte poserar på ett av deras vinnarfoto, så borde man inte åka dit. Finns ju alltid risken att någon granne eller bekant som vet ens situation sätter dit en dock.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp