Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Jag känner att en skuldsanering är min enda utväg till ett skuldfritt liv och har ett par frågor till någon av er som vet?
1. Jag har sms-lån/Blancolån på ungefär 500.000kr, inga skulder till inkasso eller KF.
Kan man ansöka om skuldsanering då eller är det endast för skulder som hamnat hos inkasso eller KF?
2. Tar KF kontakt med arbetsgivaren vid skuldsanering?

Jag är ensamstående, inga barn. Jobbar heltid & får in ca. 20.000kr efter skatt i månaden, just nu betalar jag nästan 12.000kr på lån varje månad, 5000kr i hyra, 1000kr på resor till/från jobb.
Har inget spelberoende eller dylikt.
Hur stor/liten är chansen att jag blir godkänd? Eller det kanske är jättesvårt att svara på?

Jag gissar gaska liten chans.

Nu har jag skickat in en ansökan om skuldsanering.
544 809kr har jag i skulder.
Men jag läste att väntetiden är rätt lång, så summorna jag fyllt i i min ansökan kommer ju inte stämma till punkt och pricka då jag kommer kämpa för att betala det jag kan under väntetiden. Gör det något?
Om man blir beviljad skuldsanering ingår alla skulder som uppkommit innan datum för beslut av inledande skuldsanering. Summorna ändras pga räntan och det man hinner betala innan ev beslut så det är ingen stor sak tycker jag.

Min spontana tanke är att det gick fort från att du ställde första frågan tills du skickade in.
Jag skulle nog tycka att du kunde ha träffat budget- och skuldrådgivare i hemkommunen för att få mer info och annan form av stöd.
Kanske fått mer info av medlemmar här på forumet, varav många har skuldsanering, som kunnat ge dig tips och råd.
Dock är det ditt beslut.
Lycka till!

Nu har jag skickat in en ansökan om skuldsanering.
544 809kr har jag i skulder.
Men jag läste att väntetiden är rätt lång, så summorna jag fyllt i i min ansökan kommer ju inte stämma till punkt och pricka då jag kommer kämpa för att betala det jag kan under väntetiden. Gör det något?
Betala ditt CSN om du har det annars släpp allt.

Hej! Alla. Jag undrar en sak som jag har inte kunnat hitta svar på.
juni och december är de två fria månader fär man kan behålla sina inkomster.
frågan som jag har här är OM man får arbeta extra under just dessa två månader för att få behålla extra?
lås oss säga att jag jobbar i dags läge 75% och får ut 25000kr varje månad efter skatt.
men jag vill få mer är det under de två månader så jag jobbar över 100% och även jobbar extra för att få ut mer i slutet av dessa månader för att behålla så mycket som möjligt. Kan det gå? Får man göra det?
Om du jobbar extra i maj eller november så blir det ingen skillnad om du jobbar extra i januari eller oktober. Du har ett fast belopp att betala in varje månad och allt utöver det är ditt.

För att CSN inte ingår i din sanering bortsett från förfallna belopp.
Ja, men CSN fryses under saneringen.
Och allt som förfallit innan ingår.

jag betalade inget på CSN och allt som förfallit för betalning ingår i saneringen resterande är fryst tills efter skuldsaneringen.
Då börjar jag betala månadsvis igen som att inget hade hänt ‍♂️

jag betalade inget på CSN och allt som förfallit för betalning ingår i saneringen resterande är fryst tills efter skuldsaneringen.
Nu handlade det ju om att vederbörande precis skickat in sin ansökan. Fram till ett ev beslut om inledande är det bra att betala på CSN. Inget fryses ju förrän vid beslut.

Jag betalade mitt CSN fram till inledande och det är pausat nu.

Nu handlade det ju om att vederbörande precis skickat in sin ansökan. Fram till ett ev beslut om inledande är det bra att betala på CSN. Inget fryses ju förrän vid beslut.
Det var vad kfm och budget och skuldrågivaren uppmanade mig att göra, släpp allt men betala ditt CSN.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp