Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Håller med, även om de inte ska vara så så blir nog utgången så ändå.

i mitt fall överklagade jag ett inledande beslut, eller invändning kanske de är.
Detta då KFM hade räknat fel trots att jag angivet rätt siffror i ansökan.
Detta till min fördel dvs jag får för mycket pengar över i slutet.

Va en rad poster som var fel bla:
Underhåll/barnbidrag hade dom skrivit 4480 men ska vara 5703kr.

dom hade glömt dagisavgiften på 1880kr

Och min löneökning på 2000kr/mån va inte med.

sen verkar dom ha glömt att skriva med min utgift för CSN också varje månad, men den punkten tog jag inte med i min överklagan/invändning då jag lär ringa och fråga gällande den för de stod lite luddigt nedan m.m.

Edit;
Skrev de som en överklagan till dom för att vara säker även om jag får behålla för mycket vill jag inte att de felar pga de i slutändan därför vill jag att dom gör rätt.
Oklart varför de blev så många fel då allt va med i min ansökan som jag skickade in. Väldigt konstigt, får nog svar när jag ringer på tisdag.
Varit en lång helg med grubblerier på detta nästan så jag önskade att beslutet kom på tisdag istället för torsdag så jag slapp grubbla

men rätt ska vara rätt även om de inte gynnar mig.

Jag fick mitt CSN pausat under skuldsaneringen, har för mig att vissa får behålla pengar för att betala men är inte säker.

Jag fick mitt CSN pausat under skuldsaneringen, har för mig att vissa får behålla pengar för att betala men är inte säker.
Det stämmer. En vän till mig har fått en summa som hon betalar CSN med under saneringen och jag har fått min pausad.

Det stämmer. En vän till mig har fått en summa som hon betalar CSN med under saneringen och jag har fått min pausad.
Okej, när fick du din skuldsanering?

för mig står det följande i inledandet
CSN: 0kr
Sen står det något i stil med att jag ska inte betala CSN förens KFM säger något annat.

får väll ringa upp och försöka få det pausat antar jag. Har ju räkningar som förfaller nu den 27:de april och enligt beslutet får jag inte betala något och den 27:de blir det ju en ny skuld vilket inte är så bra att få under inledandet.

värt att nämna är att jag tog med CSN i min ansökan då jag skulle specificera månadsbeloppet i ansökan.
Men sen har dom ju missat dagisavgifterna med i mitt inledande så verkar vara något konstigt med hela mitt inledande.

Man särskiljer nog mest för att alla ärenden är olika, så bedömer man efter förutsättningar varje gång.
Precis som vid löneutmätning så görs individuella prövningar, alla har tex inte samma hyra, och allas kostnadsförslag hos optikern ser inte likadana ut.
Nä det kan jag förstå. Men jag tänker att existens minimum är existens minimum varesig man har en hyra på 4000 eller 10.000
Sen är det ju olika förbehållsbelopp beroende på hur många barn man har och i vilken ålder barnen är, borde inte det räcka som "skillnad"? Jag är nöjd med min sanerings längd, det är inte för det då jag om jag inte fått sanering suttit i ekonomisk knipa bra mycket längre än fem år, men det är klart det blir frågetecken när man ser andra få en betalplan på tre år och det visar sig att skillnaden är att deras barn är några år äldre än mitt..

Gud vad bitter jag verkar, absolut inte min mening ;p Men jag förstår inte hur man kan göra så stor skillnad på två barn när det differerar typ fem år i ålder.. Utöver förbehållsbelopp alltså.

Okej, när fick du din skuldsanering?

för mig står det följande i inledandet
CSN: 0kr
Sen står det något i stil med att jag ska inte betala CSN förens KFM säger något annat.

får väll ringa upp och försöka få det pausat antar jag. Har ju räkningar som förfaller nu den 27:de april och enligt beslutet får jag inte betala något och den 27:de blir det ju en ny skuld vilket inte är så bra att få under inledandet.

värt att nämna är att jag tog med CSN i min ansökan då jag skulle specificera månadsbeloppet i ansökan.
Men sen har dom ju missat dagisavgifterna med i mitt inledande så verkar vara något konstigt med hela mitt inledande.
Om jag minns rätt stod det 0 kr för mig också i mitt inledande gällande CSN, jag slutade betala CSN i samband med inledande och fick månaden efter ett brev från CSN där de stod att de pausar mina betalningar under saneringen. När sedan betalplanen kom stod hela summan från CSN med men med en notis att dessa pengar inte räknas in i saneringen.

Om jag minns rätt stod det 0 kr för mig också i mitt inledande gällande CSN, jag slutade betala CSN i samband med inledande och fick månaden efter ett brev från CSN där de stod att de pausar mina betalningar under saneringen. När sedan betalplanen kom stod hela summan från CSN med men med en notis att dessa pengar inte räknas in i saneringen.
Okej, så då betalar du CSN under saneringen med budgetpengarna eller?

Har äntligen förstått varför kfms summa inte stämmer med verkligheten dom tar inte hänsyn till kvittningen som FK gör på 600kr/mån från barnbidraget.

dom har dock fortfarande glömt underhåll och dagisavgiften.
Men underhållet är på 1823 och dagisavgiften på 1853kr tror jag de va.
Så de är ju ”lungt” iaf.

Men dom justerat de säkerligen sen, lite konstigt att dom inte tog med det direkt i inledandet som att de fanns med i ansökan.
Känns lite udda men kanske så man gör i första skedet? Bara kör in data från något och sen arbetar fram den rätta summan under inledandet?

Okej, så då betalar du CSN under saneringen med budgetpengarna eller?

Har äntligen förstått varför kfms summa inte stämmer med verkligheten dom tar inte hänsyn till kvittningen som FK gör på 600kr/mån från barnbidraget.

dom har dock fortfarande glömt underhåll och dagisavgiften.
Men underhållet är på 1823 och dagisavgiften på 1853kr tror jag de va.
Så de är ju ”lungt” iaf.

Men dom justerat de säkerligen sen, lite konstigt att dom inte tog med det direkt i inledandet som att de fanns med i ansökan.
Känns lite udda men kanske så man gör i första skedet? Bara kör in data från något och sen arbetar fram den rätta summan under inledandet?
Nej, betalningarna är pausade under saneringen för att återkomma efter min sanering är klar.

Kan vara så att de missat det under inledandet. I mitt inledande räknade de först med massa småskulder som jag betalade bort iomed att jag sålde min bil innan inledande startade. När jag ansökte var dock dessa skulder aktuella, därför de fanns med i min ansökan. Informerade handläggaren om detta som gjorde om betalplanen. Detsamma gällde en löneökning jag fick under inledandet - informerade min handläggare som ändrade belopp innan betalplan skickades ut.

Ring din handläggare på tisdag och dubbelkolla med hen, enklaste vägen att gå för att få så rätt svar som möjligt.

Nej, betalningarna är pausade under saneringen för att återkomma efter min sanering är klar.

Kan vara så att de missat det under inledandet. I mitt inledande räknade de först med massa småskulder som jag betalade bort iomed att jag sålde min bil innan inledande startade. När jag ansökte var dock dessa skulder aktuella, därför de fanns med i min ansökan. Informerade handläggaren om detta som gjorde om betalplanen. Detsamma gällde en löneökning jag fick under inledandet - informerade min handläggare som ändrade belopp innan betalplan skickades ut.

Ring din handläggare på tisdag och dubbelkolla med hen, enklaste vägen att gå för att få så rätt svar som möjligt.
Japp, de som va värst att man fick inledande i torsdags och så ser den fel ut. (Inte säkert kanske) och så hade handläggaren gått för dagen kl 12. Hon arbetade säkert halvdag.
Och så är de långhelg
Går man och grubblar hela långhelgen. Men nu är de bara en dag kvar iaf

Japp, de som va värst att man fick inledande i torsdags och så ser den fel ut. (Inte säkert kanske) och så hade handläggaren gått för dagen kl 12. Hon arbetade säkert halvdag.
Och så är de långhelg
Både mitt och sambons inledande innehöll massor av fel och missar. Det är inget mer med det än att man meddelar vad som är fel och så ändrar handläggaren. Ingen stor sak. Jag tror sambons ändrades en sisådär 10 ggr innan det blev rätt.

Och så är de långhelg
Jag förstår dig. Men även om det känns som brådskande så finns det tid att justera det som blivit fel, men jag minns nervositeten och känslan av att vara övervänt... ^^

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp