Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bättre sent än aldrig @Kimsan72 ! ;)
Idag, efter ganska exakt 12 veckors väntan kom äntligen beskedet: Jag får behålla bonus-pengarna! :D
Visserligen blev det en del mindre än jag räknade från början då skatten blev 54% istället för 34% på beloppet men sparkontot får en hyfsad påfyllning iaf.
Grattis, men hur stort var nu brutto beloppet på ?! Mitt minne asså… :(

Jag med, men hoppas bostadspriserna sjunker lite tills dess, eller i vart fall inte ökar…! Blir lite saftigt med 300tkr i spar. Hur mycket tänker du att du vill ha till insats?
Jag har möjlighet att spara 15000-20000 kr i månaden så 360000-400000 kr ca.

Tror inte att bruttobeloppet nämndes. Men bruttot var strax över 45.000:-
Personen jag pratade med i November tyckte att det var definitivt ett belopp att begära omprövning för.
Ok, men 54% i skatt på 45tkr blir ju inte jättedömycket ut i netto (ca 20.700kr), men icke att förringa likväl… :)

Jag har möjlighet att spara 15000-20000 kr i månaden så 360000-400000 kr ca.
När man inte har skulder och tjänar hyfsat, så är det ganska lätt att spara, det vet jag av egen erfarenhet. Dessutom kan man vara mer ekonomisk vid köp om man kan betala allt på en gång. Jag prutar på nästan allt :)

Det finns två andra symbolhandlingar jag ska göra när jag är klar:
En tatuering av "Fågel Fenix" (har en del sen tidigare)
samt att jag i samband med att jag släppte allt för sex år sedan plockade ut en del kontant. Av dessa kontanter finns en tusenlapp kvar (nya sorten) och den skall sättas innanför en ram med texten "Break glass in case of emergency"

Senast ändrad:
När man inte har skulder och tjänar hyfsat, så är det ganska lätt att spara, det vet jag av egen erfarenhet. Dessutom kan man vara mer ekonomisk vid köp om man kan betala allt på en gång. Jag prutar på nästan allt :)
Jag handlar mest på Tradera, köp och sälj sidor samt second hand. Köpte två par jeans för 35 kr idag.

Har fått en vattenskada i badrummet.. Var ett rör som läcker. När man kikar in i inspektionsluckan jag har i väggen så ser man att det droppar.
Brukar bli en liten pöl på golvet varje dag.

Såg detta i Lördags och ringde såklart jouren som kom. Dom skickade vidare ärendet till en vvs-firma.
Dom kom idag och kikade och sa att dom blir tvungna att göra ett större hål i väggen för att komma åt.

Då badrummet bara är halvkaklat och resten är våtrumstapet och är lite halvslitet överlag.

Kan man kolla med hyresfastighetsbolaget om dom kan renovera badrummet när dom ändå måste in och röja?
OM dom går med på det så kommer dom självklart höja hyran. Någon som vet vad höjningen kan ligga på?

Funkar detta att skicka in till kfm och begära en omprövning på - om det skulle gå så långt att man får renoverat? Eller anser dom att man själv valt detta och det bara är lyx, så man får stå sitt kasst?

Har fått en vattenskada i badrummet.. Var ett rör som läcker. När man kikar in i inspektionsluckan jag har i väggen så ser man att det droppar.
Brukar bli en liten pöl på golvet varje dag.

Såg detta i Lördags och ringde såklart jouren som kom. Dom skickade vidare ärendet till en vvs-firma.
Dom kom idag och kikade och sa att dom blir tvungna att göra ett större hål i väggen för att komma åt.

Då badrummet bara är halvkaklat och resten är våtrumstapet och är lite halvslitet överlag.

Kan man kolla med hyresfastighetsbolaget om dom kan renovera badrummet när dom ändå måste in och röja?
OM dom går med på det så kommer dom självklart höja hyran. Någon som vet vad höjningen kan ligga på?

Funkar detta att skicka in till kfm och begära en omprövning på - om det skulle gå så långt att man får renoverat? Eller anser dom att man själv valt detta och det bara är lyx, så man får stå sitt kasst?
Satt själv och räknade på detta för en av mina hyresgästers räkning som vill ha en totalrenovering av sitt badrum och utan tvättmaskin och torktumlare, så landar höjningen på ca 600kr/mån. Vill man ha tvättmöjligheterna, så tillkommer ytterligare ca 284kr/mån.

i grundhöjningen ingår helkaklade väggar, klinkergolv, komod under vasken samt dusch med rundade glasväggar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp