Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
41k vad får du behålla efter utmätning?
Om du inte har överdrivet med ränta är du klar med allt på 12år om du betalar 15k i månaden

du lär ju få vänta ett tag senaste lånet från 2021. Då kommer du behöva vänta iaf i 5år eller något

Varför säger du just fem år? Det är nog väldigt olika hur gamla lånen är vid beslut om skuldsanering.

Alltså det här med att ompröva pga lägre hyra… sitter borgenärer och kollar upp sånt? Det begärdes ju inte ens någon hyresspecifikation i samband med inledande.

Hej

sökt skuldsanering och fick ett inledande i nov blev sedan uppringd av en handläggare som ställde lite frågor osv och ville att jag skulle ställa över bilen på min fru som vi båda står på lånet på.. misstänkte att bilen skulle sätta käppar i hjulen men när handläggarn sa så tänkte jag jaha då kanske de går ändå då. Fick nu avslag pga att jag fortfarande har lånet kvar på bilen med frun. Kunde de inte sagt de från början att de var själva lånet jag har kvar där som va problemet :/ inte själva ägandet av bilen.. men men .. Hur ska man göra nu då? Inser ju att jag säkert hade fått sanering om bilen inte fanns med i bilden. Jag har inte 50k som behövs för att lösa lånet och jag behöver bil till jobbet.. går inte åka tåg eller buss till mitt jobb. Vad kan jag göra? tips någon?

Hej

sökt skuldsanering och fick ett inledande i nov blev sedan uppringd av en handläggare som ställde lite frågor osv och ville att jag skulle ställa över bilen på min fru som vi båda står på lånet på.. misstänkte att bilen skulle sätta käppar i hjulen men när handläggarn sa så tänkte jag jaha då kanske de går ändå då. Fick nu avslag pga att jag fortfarande har lånet kvar på bilen med frun. Kunde de inte sagt de från början att de var själva lånet jag har kvar där som va problemet :/ inte själva ägandet av bilen.. men men .. Hur ska man göra nu då? Inser ju att jag säkert hade fått sanering om bilen inte fanns med i bilden. Jag har inte 50k som behövs för att lösa lånet och jag behöver bil till jobbet.. går inte åka tåg eller buss till mitt jobb. Vad kan jag göra? tips någon?
Det finns ingen möjlighet för din fru att ta över hela lånet, alternativt låna samma summa hos någon annan för att lösa billånet?

Hej

Du får äga en bil värd ca 28-30. Så ni får byta bil helt enkelt och betala av det lånet. Annars sälja bilen och frun får ta en leasingbil om inte hon också sökt sanering.

Det finns ingen möjlighet för din fru att ta över hela lånet, alternativt låna samma summa hos någon annan för att lösa billånet?
tyvärr får man inte göra det hos dom jag har lånet hos .. hon är föräldraledig just nu så tror inte hon kan låna den summan.

Du får äga en bil värd ca 28-30. Så ni får byta bil helt enkelt och betala av det lånet. Annars sälja bilen och frun får ta en leasingbil om inte hon också sökt sanering.
det som är min tanke just nu.. men det verkar vara väldigt svårt att sälja en bil med lån på :/ hon har inte sökt sanering och behöver inte.

det som är min tanke just nu.. men det verkar vara väldigt svårt att sälja en bil med lån på :/ hon har inte sökt sanering och behöver inte.
Testa med viköperdinbil. Btw jag sålde 2 bilar med lån på. Funkar men det blir mycket kontakt med köparen så hen är säker på att du löser lånet.
Om det inte går finns ju alltid de som köper upp bilar. Ska du ha en billigare kan man kolla med bilfirmor runtomkring. Inte alls omöjligt.

Testa med viköperdinbil. Btw jag sålde 2 bilar med lån på. Funkar men det blir mycket kontakt med köparen så hen är säker på att du löser lånet.
Om det inte går finns ju alltid de som köper upp bilar. Ska du ha en billigare kan man kolla med bilfirmor runtomkring. Inte alls omöjligt.
Tack för tips, de ska jag kolla upp.

Jag har väl en relativt hög årsinkomst. Angående procentsatsen så menar tidigare arbetsgivaren att dem kollar på inkomsten för de månader som jag jobbade för dem i år och då blir det en viss procentsats. Jag kan tycka att de borde ta hela året i beaktning. Engångsbelopp hoppar från 30% till 54% t.ex.

Oavsett så är det ett större belopp som kommer in på kontot eftersom det är ett års semesterdagar plus sparade dagar. Eventuellt att KF är intresserade av de sparade dagarna, men jag väntar svar från budgetrådgivaren på kommunen.
Hur gick det med din slutlön, fick du behålla?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp