- Meddelanden
- 10 135
- Mottagna reaktioner
- 6 668
- Poäng
- 4 477
Jag tror att du får vänta på en ny betalplan.Att ändra betalplanen, överklagade då fk lämnat felaktiga uppgifter
Jag tror att du får vänta på en ny betalplan.Att ändra betalplanen, överklagade då fk lämnat felaktiga uppgifter
Exakt, luddigt”Tingsrätten undanröjer det överklagade skuldsaneringsbeslutet och återförvisar ärendet till Kronofogdemyndigheten för vidare handläggning”
Vad exakt händer härnäst då? ”Undanröjer”, låter ju som något negativt, men det kan de väl inte vara i detta fall
Antar det menas som att beslutet av avslag jag har överklagat blir ogiltigt eller vad man ska säga? Men gör Kronofogden en helt ny utredning/bedömning nu, eller vad händer? Någon som varit med om de?Exakt, luddigt
Fick tag på handläggaren å hon hade inte en susning hon heller, tyckte jag skulle betala från gamla betalplanen tillsvidareAntar det menas som att beslutet av avslag jag har överklagat blir ogiltigt eller vad man ska säga? Men gör Kronofogden en helt ny utredning/bedömning nu, eller vad händer? Någon som varit med om de?
Om en person som har skuldsanering avlider, blir skulderna avskrivna och borgenärerna får således inga mer pengar tillbaka?
Privat skulder flyttas inte över till dödsbo nej
Men, hur drar du den slutsatsen? Det är ju ett NJA, det är väl lite av definitionen på ett prejudikatDet finns ju ingen lag kring skuldsanering vid dödsfall jag antar att den domen inte blev ett prejudikat.
Nej, glasklart. Kfm ska återuppta handläggning.Exakt, luddigt
Ska jag då betala enligt gamla betalplanen? Eller avvakta ny?Nej, glasklart. Kfm ska återuppta handläggning.
Enligt gamla om du inte fått en ny.Ska jag då betala enligt gamla betalplanen? Eller avvakta ny?