Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja.
Blev förvånad sista året då jag återigen fick avslag på omprövningen. Fick förklaringen att inkomsterna kan öka väsentligt under 5 år.
Stor lättnad när man var klar med allt!
Kan tillägga att jag bytte arbetsgivare andra året och fick ut en klumpsumma semesterersättning. Där fick jag förklarar mig för handläggaren men det gick bra och slapp ändring i betalplan.
Ja det var samma för sambon när han bytte jobb. Dubbla löner och semesterdagar i klumpsumma men eftersom det inte översteg 4-5000 i ökat betalningsutrymme efter skatt så slapp han ändring i sin plan. Nu har han omprövat igen för ytterligare ökning samma inkomstår, men försämring resterande tid av betalplanen. Förhoppningsvis blir svaret att den extra inkomsten 2021 kan kvitta kommande underskott.

Har hört från bekant att man kan skriva att man har barnen hos dig på heltid trots att de inte bor hos mig på heltid. Hen sa att det inte är något som kontrolleras, hur är det med en sådan sak?

Hej! Har ca 1,3 miljoner i skulder pga spelberoende, har ej spelar på otroligt länge nu men satt mig i en riktigt dålig sits med krediter och lån med otrolig hög månadskostnad totalt. Tror ni jag kan få en sanering? Har 40.000 i lön innan skatt så får väl ut ca 30 efter, antar att jag då skulle betala ca 20.000 i månaden 30-5000-5000 i hyra. Ifall jag betalar 20.000 i månaden är det då i regel 5 års sanering som gäller? Får även ut ca 3000 skattefritt i reseersättning från jobbet, får man behålla det eller ingår det i utmätningen? Mvh

Har hört från bekant att man kan skriva att man har barnen hos dig på heltid trots att de inte bor hos mig på heltid. Hen sa att det inte är något som kontrolleras, hur är det med en sådan sak?
Vad jag vet kontrollerar de status hos tex försäkringskassan angående en sån sak.

Dumt att ljuga om kanske ifall det kollas så blir det nog avslag ganska snabbt när det kommer fram

Om man har kommit dithän att man blivit beviljad skuldsanering så är min uppfattning att man inte skall använda sig av oriktiga uppgifter då det är en chans man fått att starta om.
Det är inte värt att riskera tänker jag.

Om man har kommit dithän att man blivit beviljad skuldsanering så är min uppfattning att man inte skall använda sig av oriktiga uppgifter då det är en chans man fått att starta om.
Precis så känner jag. Men är det samma unde utmätningen?

I samband med att man söker görs automatiska kontroller vad jag förstått, hos bla Försäkringskassan och Skatteverket, där barnet är skrivet tex, om man får bostadsbidrag, något händer barnet så man behöver använda olycksfallsförsäkring osv. Upptäcks nog rätt snabbt och hamnar nog under kategorin bidragsfusk åt ena eller andra hållet.

Precis så känner jag. Men är det samma unde utmätningen?
Det borde vara samma. Jag har inga barn så det har aldrig varit aktuellt för mig att kolla upp frågan.
Dock tänker jag att vid en koll med FK t ex så ser det konstigt ut om båda föräldrarna haft VAB antar jag.

I samband med att man söker görs automatiska kontroller vad jag förstått, hos bla Försäkringskassan och Skatteverket, där barnet är skrivet tex, om man får bostadsbidrag, något händer barnet så man behöver använda olycksfallsförsäkring osv. Upptäcks nog rätt snabbt och hamnar nog under kategorin bidragsfusk åt ena eller andra hållet.
Ja. Det vill man inte vara med om. Nej, raka rör kör jag på.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp