Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som överklagat ej beviljad skuldsanering? Och hur var gången efter det?
Kan man skicka in en ny ansökan under tiden överklagan är inne och jag väntar?
har snart gått ett år sen ansökan gjordes.

Har hört från bekant att man kan skriva att man har barnen hos dig på heltid trots att de inte bor hos mig på heltid. Hen sa att det inte är något som kontrolleras, hur är det med en sådan sak?

Så kan man göra. Skulle det komma fram så är det en ganska bra grund att upphäva skuldsaneringen, och vad jag förstår i skuldsaneringslagen är det något som skulle kunna prövas efter skuldsaneringen tar slut också.

Så kan man göra. Skulle det komma fram så är det en ganska bra grund att upphäva skuldsaneringen, och vad jag förstår i skuldsaneringslagen är det något som skulle kunna prövas efter skuldsaneringen tar slut också.
Prövas efter att skuldsaneringen är slut vad innebär det ?

Prövas efter att skuldsaneringen är slut vad innebär det ?

Att omprövningsbegäran kan göras efter skuldsaneringen är slut. Det står inte något om när det ska ske.
Det står bara tidsatt att en omprövning på grund av att betalningsförmånga/utrymme eller liknande ska göras senast innan skuldsaneringen upphör. Motsatsvis innebär det att omprövning på övriga punkter kan ske även senare då.

Att omprövningsbegäran kan göras efter skuldsaneringen är slut. Det står inte något om när det ska ske.
Det står bara tidsatt att en omprövning på grund av att betalningsförmånga/utrymme eller liknande ska göras senast innan skuldsaneringen upphör. Motsatsvis innebär det att omprövning på övriga punkter kan ske även senare då.
Så med andra ord så är det inte över efter fem år ?

Jag kommer inte att göra så. Vill inte sabba min andra chans.

Så med andra ord så är det inte över efter fem år ?
Inte som jag läser det, vet inte om det hänt heller, men skulle det kunna fastställas att man lämnat felaktiga uppgifter för att få skuldsanering så känns det ganska välförtjänt om det ställer till det senare.

Inte som jag läser det, vet inte om det hänt heller, men skulle det kunna fastställas att man lämnat felaktiga uppgifter för att få skuldsanering så känns det ganska välförtjänt om det ställer till det senare.
Hur ska det genomföras, att man får tillbaka alla skulder igen ?

Hur ska det genomföras, att man får tillbaka alla skulder igen ?

Det brukar vara följden av att en skuldsanering upphävs, så det lär nog vara så i det läget också.

Någon här som fått tre år skuldsanering? Har ni barn? Hur gamla? Hur stor var skulden ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp