- Meddelanden
- 382
- Mottagna reaktioner
- 285
- Poäng
- 437
Check. Man kan inte mycket alltså.Och det enda sättet att få ett säkert svar är med en omprövning
Check. Man kan inte mycket alltså.Och det enda sättet att få ett säkert svar är med en omprövning
Så om man har sanering och skulle vilja jobba extra någon månad så är det ok? Visste inte det. Finns det någon övre gräns för den summan?
Vanligt skäl till att något avvisas är att fristen löpt ut.Jo, ett beslut på att saken inte ska handläggas av någon anledning.
Beslut kan vara i stort
Beviljande/bifall
Avslag
Avskrivning, tex vid återkallade ansökningar.
Avvisning när det man skickat in är så oklart att det inte går att reda ur vad man ville. Avvisning kan också vara vid fler situationer, att tex fel person överklagar eller ansöker åt någon.
Testar igen då jag ej fick svar:
säg att man har skuldsanering och att man efter ett år begär omprövning pga ökande inkomster, men får avslag för att ökningen är för liten. när man nästa gång gör en ny omprövning, utgår KFM då från det belopp man uppgett den senaste, avslagna, omprövningen eller från beloppet i ansökan?

Hej, jag är inte säker men troligtvis utgår deras beräkningar från det belopp man senast uppgav vid omprövning.Testar igen då jag ej fick svar:
säg att man har skuldsanering och att man efter ett år begär omprövning pga ökande inkomster, men får avslag för att ökningen är för liten. när man nästa gång gör en ny omprövning, utgår KFM då från det belopp man uppgett den senaste, avslagna, omprövningen eller från beloppet i ansökan?
Hur mycket ökade Din inkomst totalt med ?!Hej, jag är inte säker men troligtvis utgår deras beräkningar från det belopp man senast uppgav vid omprövning.
Jag ansökte om omprövning varje år under hela saneringen och inkomsterna på slutet var betydligt högre än i början, trots detta fick jag avslag varenda gång.
Fick ovärderlig hjälp från KFM under hela perioden och kan bara rekommendera att du kontaktar de för mera klarhet.
Lycka till!
Hur mycket ökade Din inkomst totalt med
Sista året ca 30% högre än startenHur mycket ökade Din inkomst totalt med ?!
Ja.Mer än 4-5000 i ökat betalningsutrymme från start? @Varitmedförr