Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så om man har sanering och skulle vilja jobba extra någon månad så är det ok? Visste inte det. Finns det någon övre gräns för den summan?

drt ska vara en fast ökning och inte en tillfällig ökning. Återkommande regelbundet övertid kan dock i vissa fall räknas som en fast ökning.

Jo, ett beslut på att saken inte ska handläggas av någon anledning.

Beslut kan vara i stort
Beviljande/bifall
Avslag

Avskrivning, tex vid återkallade ansökningar.
Avvisning när det man skickat in är så oklart att det inte går att reda ur vad man ville. Avvisning kan också vara vid fler situationer, att tex fel person överklagar eller ansöker åt någon.
Vanligt skäl till att något avvisas är att fristen löpt ut.

Testar igen då jag ej fick svar:

säg att man har skuldsanering och att man efter ett år begär omprövning pga ökande inkomster, men får avslag för att ökningen är för liten. när man nästa gång gör en ny omprövning, utgår KFM då från det belopp man uppgett den senaste, avslagna, omprövningen eller från beloppet i ansökan?

säg att man har skuldsanering och att man efter ett år begär omprövning pga ökande inkomster, men får avslag för att ökningen är för liten. när man nästa gång gör en ny omprövning, utgår KFM då från det belopp man uppgett den senaste, avslagna, omprövningen eller från beloppet i ansökan?

Legitim fråga och hoppas någon vet svaret utifrån egen erfarenhet…
Är själv i liknande situation… Jag ansökte själv om omprövning i mars, inte pga ökad inkomst utan pga lägre boendekostnad. Det konstaterades att jag minskade mina kostnader med 3300kr/mån. Avslag på ansökan för att beloppet var för lågt för omprövning av beslut. Jag har alltså fått behålla dessa pengar. Mycket trevligt.
Men nu har jag igen begärt ny omprövning och denna gång pga ökad inkomst.
Undrar därmed samma sak…halkar man tillbaks på att helt leva på existensminimum eller hur räknar Skusan?!
Man har ju liksom vant sig vid dessa extra pengarna i plånboken nu… :(

Hej, jag är inte säker men troligtvis utgår deras beräkningar från det belopp man senast uppgav vid omprövning.
Jag ansökte om omprövning varje år under hela saneringen och inkomsterna på slutet var betydligt högre än i början, trots detta fick jag avslag varenda gång.
Fick ovärderlig hjälp från KFM under hela perioden och kan bara rekommendera att du kontaktar de för mera klarhet.
Lycka till!

Hej, jag är inte säker men troligtvis utgår deras beräkningar från det belopp man senast uppgav vid omprövning.
Jag ansökte om omprövning varje år under hela saneringen och inkomsterna på slutet var betydligt högre än i början, trots detta fick jag avslag varenda gång.
Fick ovärderlig hjälp från KFM under hela perioden och kan bara rekommendera att du kontaktar de för mera klarhet.
Lycka till!
Hur mycket ökade Din inkomst totalt med ?!

Mer än 4-5000 i ökat betalningsutrymme från start? @Varitmedförr
Ja.
Blev förvånad sista året då jag återigen fick avslag på omprövningen. Fick förklaringen att inkomsterna kan öka väsentligt under 5 år.
Stor lättnad när man var klar med allt!
Kan tillägga att jag bytte arbetsgivare andra året och fick ut en klumpsumma semesterersättning. Där fick jag förklarar mig för handläggaren men det gick bra och slapp ändring i betalplan.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp