Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så efter avslutad skusan plockas även eventuella utslag bort, detta kan dock ta ganska lång tid (enligt vad @Lasseman skrev tidigare)?

Nej inga utslag plockas bort. Dom går att ta fram om 20 år.
Dom blir inte sökbar på personnummer

Man får klicka på varje skuld, då framgår det om skulden ingår i skuldsanering.

stämmer inte riktigt har 20+ utslag, står inte på ett enda att det ingår i skuldsaneringen när man klickar upp dem en och en.

Skusan var inte beslutad när utslagen kom och ingen har väl orkat gå in och lägga till det manuellt verkar det som. Är det något jag bör kontakta kronofogden om @Lasseman

antar att dem har koll på det ändå i någon databas, skuld står på 0

Nej inga utslag plockas bort. Dom går att ta fram om 20 år.
Dom blir inte sökbar på personnummer

så man kan alltså inte ringa in med ett personr och fråga om utslag från 90-talet på den personen, eller om personen haft skuldsanering långt tillbaka i tiden?

man ser ju lite då och då att media nystar upp riktigt gamla skulder på kändisar, antar att dem på något sätt får ut det hos fogden via personnr?

stämmer inte riktigt har 20+ utslag, står inte på ett enda att det ingår i skuldsaneringen när man klickar upp dem en och en.

Skusan var inte beslutad när utslagen kom och ingen har väl orkat gå in och lägga till det manuellt verkar det som. Är det något jag bör kontakta kronofogden om @Lasseman

Blandade nog ihop Skulder att betala och förelägganden/utslag vid närmare eftertanke.

så man kan alltså inte ringa in med ett personr och fråga om utslag från 90-talet på den personen, eller om personen haft skuldsanering långt tillbaka i tiden?

man ser ju lite då och då att media nystar upp riktigt gamla skulder på kändisar, antar att dem på något sätt får ut det hos fogden via personnr?
Jag skrev att dom inte blir sökbar på personnummer, det innebär att det alltså inte går att söka på personnummer och få fram.

Men har du utslagsnumret, i stil med 01-33332737-97 så kan du få fram det, fast det är från 97. Går att få fram så långt tillbaka kfm gjort utslag, början av 90talet, innan dess var det tingsrätterna och dom kan nog gräva fram om det behövs också.

Skuldsaneringsbeslut är nog sökbar på något vis så långt bak skuldsaneringslag funnits, det är väl också nånting på 90talet.

Ingen aning, vill man sitta i telefonkö för att någon eventuellt ska ändra något som saknar betydelse så får man göra det. Inte reflekterat över om det finns någon sån ruta att kryssa i på målen.

Jag skrev att dom inte blir sökbar på personnummer, det innebär att det alltså inte går att söka på personnummer och få fram.

Men har du utslagsnumret, i stil med 01-33332737-97 så kan du få fram det, fast det är från 97. Går att få fram så långt tillbaka kfm gjort utslag, början av 90talet, innan dess var det tingsrätterna och dom kan nog gräva fram om det behövs också.

Skuldsaneringsbeslut är nog sökbar på något vis så långt bak skuldsaneringslag funnits, det är väl också nånting på 90talet.

Jag antar att journalisterna som hittade utslag på t.ex Annika Strandhäll inte hade utslagsnr, utan fick fram det på något annat sätt.

Jag antar att journalisterna som hittade utslag på t.ex Annika Strandhäll inte hade utslagsnr, utan fick fram det på något annat sätt.
Hon hade väl inte några utslag som jag förstod det. Hur dom hittade äldre ärenden än de som dyker upp på personnummer vet jag inte. Kanske sökbart på microfishe eller vad det heter, aldrig använt.

Både ja och nej. Har ett barn med funktionshinder, så heltidsarbete är svårt i några år till. Och frågan gällde studier.

Jo jag såg att frågan gällde studier, jag tänkte mest på att om man kan jobba men väljer att inte göra det så bör det ses som att man inte gör allt man kan och i så fall ses som negativt när man har en skuldsanering.

Jo jag såg att frågan gällde studier, jag tänkte mest på att om man kan jobba men väljer att inte göra det så bör det ses som att man inte gör allt man kan och i så fall ses som negativt när man har en skuldsanering.
Det förstår jag, men alternativet för mig är att isf arbeta 75%, leva under förbehållet och ändå begära omprövning till 0:-. Då tänker jag att det kanske är bättre (för mig) att fortsätta jobba halvtid och skola om mig om det ändå blir samma utfall för borgenärerna och att jag slipper leva ännu fattigare.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp