Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
jag ansökte om skuldsanering och hamnade på inledande med en betalningsplan om 9661kr per månad. Det var ett enormt gott glädjebesked även om jag vet att det inte är beslutat om skuldsanering -men en bit på vägen.
Jag fick inledande den 9/10-21 och har fortfarande inte fått hem en betalningsöversikt/plan över hur mycket som ska gå till varje fordringsägare.
Så min fråga är, min handläggare ringde för några veckor sedan och ville ha ytterligare info gällande en fordringsägare och sa i samma samtal att hen fått in nästan allt hen behöver.
Så jag har alltså ännu inte mottagit ett sk ”betalningsförslag” som normalt sett kommer inom 6-7 veckor, är det normalt eller har de längre väntetider nu?
Tacksam för svar!
Och till alla därute -lycka till med det ni kämpar med!

Imorgon är det exakt 3 v sen mitt beslut om skusan kom, är det laga kraft imorgon då eller är det några dagar till?

Hej!
jag ansökte om skuldsanering och hamnade på inledande med en betalningsplan om 9661kr per månad. Det var ett enormt gott glädjebesked även om jag vet att det inte är beslutat om skuldsanering -men en bit på vägen.
Jag fick inledande den 9/10-21 och har fortfarande inte fått hem en betalningsöversikt/plan över hur mycket som ska gå till varje fordringsägare.
Så min fråga är, min handläggare ringde för några veckor sedan och ville ha ytterligare info gällande en fordringsägare och sa i samma samtal att hen fått in nästan allt hen behöver.
Så jag har alltså ännu inte mottagit ett sk ”betalningsförslag” som normalt sett kommer inom 6-7 veckor, är det normalt eller har de längre väntetider nu?
Tacksam för svar!
Och till alla därute -lycka till med det ni kämpar med!
Med tanke på jul och nyår så kan det nog ta längre tid.

Imorgon är det exakt 3 v sen mitt beslut om skusan kom, är det laga kraft imorgon då eller är det några dagar till?
Jag antar att de tre veckorna är just tre veckor även vid helger. Däremot så kanske någon eventuellt har överklagat inom de tre veckorna men beskedet ej hunnit nå dig pga just storhelg.

Jag antar att de tre veckorna är just tre veckor även vid helger. Däremot så kanske någon eventuellt har överklagat inom de tre veckorna men beskedet ej hunnit nå dig pga just storhelg.
Det har ju inte varit så många röda dagar, endast 2 fredagar under den perioden då det borde inte ha stoppat då mkt tycker jag

Jag kommer inte se så mycket där eftersom dom flesta skulder inte hade hunnit nå kfm ens , har endast ett skuld saldo på 13.000kr ca vilket känns konstigt när skuldberget är över miljonen , sen är det några som är fastställda men står ej under skulder.
Oavsett så är det inget jag inte känner igen utan alla finns med i min betalplan för saneringen så jag blickar framåt 4,5 år kvar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp