Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja såklart finns det omständigheter som kringgår ställningstagandet.
Har man alldeles nyligen fått igenom sin skuldsanering och får en typ höjd lön med t.ex 2000kr/mån, så blir ju det rätt mycket på 5 år och som genererar en rätt stor ökning till borgenärerna.
Ja, det är inte så enkelt att förstå för en oinvigd...
Hittade detta också; https://lawline.se/answers/101365

För Er som ofta diskuterar detta med när man ska söka omprövning av sin skuldsanering, så klippte jag ut detta alldeles nyligen inlagda hos Fattiga Riddare:

”Hej alla fellow skuldisar
Cheesy

Jag fick nyligen ett besked från KF om att en borgenär hade begärt omprövning och förlängning/avslag av min nuvarande skuldsanering (som jag har ett år kvar på. Idag kom beskedet att KF avslår borgenärens begäran. Mitt betalningsutrymme har sedan start ökat med lite drygt 3 tusen netto.”

ALLTSÅ, KF avslår borgenärens ansökan om förlängning av hens skuldsanering pga av att inkomsten har ÖKAT med ca 3000kr EFTER skatt !
Kan vara bra att veta !! :)
Tack för informationen.
De bevakar en ända in i mål känns det som.

Tjena! Det är så att ihop med spel så har jag även ”spelat på aktier” hur ser KFM på det att jag gjort misslyckade investeringar i en ansökan? Använde nämnligen avanza som vilken spelplattform som helst. Blir lite som black Jack när man börjar med x50 warranter.

ping @Lasseman

Senast ändrad:
Låt dom göra det…
Fick precis en upplysning tagen på mig av Lowell… Visst känns de litta olustigt, men ja förstår samtidigt att dom gör de…
Det vet jag. Det är just för att det är en statlig skuld som jag skrev så.
Det stämmer inte, även skulder från privata företag preskriberas, 10 år för lån och 3 år för varor och tjänster, men preskribtionstiden börjar om varje gång det skickas en påminnelse/krav eller du betalar något på skulden, men skulle tex ett inkassobolag missa att skicka en påminnelse eller nytt krav till KF under 3 respektive 10 år så preskriberas skulden.

Låt dom göra det…
Fick precis en upplysning tagen på mig av Lowell… Visst känns de litta olustigt, men ja förstår samtidigt att dom gör de…
Konstigt likssom varför tar dom en upplysning nu? Det är ju inte ens så att årsinkomsten ändras förräns juli på ens uc.

Dom ser väl ingenting nu med en upplysning även om ens inkomst har ökat ?

Det stämmer inte, även skulder från privata företag preskriberas, 10 år för lån och 3 år för varor och tjänster, men preskribtionstiden börjar om varje gång det skickas en påminnelse/krav eller du betalar något på skulden, men skulle tex ett inkassobolag missa att skicka en påminnelse eller nytt krav till KF under 3 respektive 10 år så preskriberas skulden.
Ja, så är det såklart.
Däremot så vet jag att invändning mot verkställighet (3:21 UB) i de fall svarande gör gällande att skulden är preskriberad i princip aldrig går svarandes väg.
Inkassobolag skickar in ett utdrag över deras utskick till folkbokföringadressen, har brevet inte kommit i retur så klassas det som avbrott av preskriptionstiden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp