Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bra info som sagt! :)
Jag undrar om det finns någon som fått sin sanering påverkad av en borgenär och hur mycket det isf berodde på.
Vet att jag läst någon artikel om en tjej som fick 300tkr i försäkringsersättning för något där borgenären begärde omprövning, om jag inte missminner blev beslutet att hon fick betala in hälften med saneringen kvar.
Rent generellt tycker jag KF är jäkligt bra att ha att göra med…
Kommer ihåg under slutet av min inledande period, så fick jag besked om en stundande bonus utbetalning om 14tkr.
Jag meddelade snabbt min handläggare detta som frågade mig om det fanns något lite kostsamt som jag hade behov av att göra?
Jag nämnde att jag hade behov av ett tandläkarbesök. Ok sa hen och meddelade att jag fick behålla 5000kr och resterande 9000kr betalde jag in som en engångsbetalning på min skuldsanering!
Det tyckte iallafall jag var oerhört fint hanterat av min handläggare… :)

Rent generellt tycker jag KF är jäkligt bra att ha att göra med…
Kommer ihåg under slutet av min inledande period, så fick jag besked om en stundande bonus utbetalning om 14tkr.
Jag meddelade snabbt min handläggare detta som frågade mig om det fanns något lite kostsamt som jag hade behov av att göra?
Jag nämnde att jag hade behov av ett tandläkarbesök. Ok sa hen och meddelade att jag fick behålla 5000kr och resterande 9000kr betalde jag in som en engångsbetalning på min skuldsanering!
Det tyckte iallafall jag var oerhört fint hanterat av min handläggare… :)
Håller med, har ingenting att invända i kontakten med KFM om än lite otydlighet i svaren när jag kontaktat ”kundservice”.
Har man sin egen handläggare alltså? Har liksom inte fattat det där riktigt, min första handläggare kunde jag maila en del med under inledande, sedan i samband med invändning lämnade hon över allt till någon annan för en andra bedömning som fattade beslut men där har jag inget namn eller kontakt på samma sätt. Hade ju varit smidigt. Dubbelkollar du skatteåterbäring också?

Håller med, har ingenting att invända i kontakten med KFM om än lite otydlighet i svaren när jag kontaktat ”kundservice”.
Har man sin egen handläggare alltså? Har liksom inte fattat det där riktigt, min första handläggare kunde jag maila en del med under inledande, sedan i samband med invändning lämnade hon över allt till någon annan för en andra bedömning som fattade beslut men där har jag inget namn eller kontakt på samma sätt. Hade ju varit smidigt. Dubbelkollar du skatteåterbäring också?
Jag hade samma handläggare genom hela min process, dvs från inledande till beslut.
Har även ringt och ”bollat” några frågeställningar till hen under ”resans gång” och det har varit guld värt… :)

Nej, jag har aldrig frågat kring skatteåterbäringarna… :)

För Er som ofta diskuterar detta med när man ska söka omprövning av sin skuldsanering, så klippte jag ut detta alldeles nyligen inlagda hos Fattiga Riddare:

”Hej alla fellow skuldisar
Cheesy

Jag fick nyligen ett besked från KF om att en borgenär hade begärt omprövning och förlängning/avslag av min nuvarande skuldsanering (som jag har ett år kvar på. Idag kom beskedet att KF avslår borgenärens begäran. Mitt betalningsutrymme har sedan start ökat med lite drygt 3 tusen netto.”

ALLTSÅ, KF avslår borgenärens ansökan om förlängning av hens skuldsanering pga av att inkomsten har ÖKAT med ca 3000kr EFTER skatt !
Kan vara bra att veta !! :)
Jag som ändå är precis i början av denna resa känner nog att jag kommer höra av mig/göra omprövning när det drar iväg med lönen.

Kommer dra in extra nu i dec och jan pga att det blivit mycket jobb då folk får vara hemma vid minsta förkylningsymtom... Vågar inte chansa så man förlorar hela saneringen innan den knappt börjat. Eller tänker jag helt fel!?

Jag som ändå är precis i början av denna resa känner nog att jag kommer höra av mig/göra omprövning när det drar iväg med lönen.

Kommer dra in extra nu i dec och jan pga att det blivit mycket jobb då folk får vara hemma vid minsta förkylningsymtom... Vågar inte chansa så man förlorar hela saneringen innan den knappt börjat. Eller tänker jag helt fel!?
Jag anser att Du ska läsa igenom detta dokument som KF har satt ihop och som avser NÄR en omprövning är befogad…
KF har även uppdaterat infon gällande just omprövningar på sin hemsida…

Jag anser att Du ska läsa igenom detta dokument som KF har satt ihop och som avser NÄR en omprövning är befogad…
KF har även uppdaterat infon gällande just omprövningar på sin hemsida…

Ja jag har läst det där måååååånga gånger :)
Ett stycke som jag mest fastnat för:

”Som huvudregel bör ansökan om omprövning beviljas och justering av betalningsbeloppet ske om gäldenärens ändrade ekonomiska förhållanden har medfört en förbättring av betalningsutrymmet med minst 4 000-5 000 kr per månad. Även mindre belopp kan leda till omprövning, om förändringen exempelvis ligger nära i tiden i förhållande till beslutet om skuldsanering. Det inverkar inte på bedömningen om gäldenären har en betalplan eller inte.”

Ja jag har läst det där måååååånga gånger :)
Ett stycke som jag mest fastnat för:

”Som huvudregel bör ansökan om omprövning beviljas och justering av betalningsbeloppet ske om gäldenärens ändrade ekonomiska förhållanden har medfört en förbättring av betalningsutrymmet med minst 4 000-5 000 kr per månad. Även mindre belopp kan leda till omprövning, om förändringen exempelvis ligger nära i tiden i förhållande till beslutet om skuldsanering. Det inverkar inte på bedömningen om gäldenären har en betalplan eller inte.
Ja såklart finns det omständigheter som kringgår ställningstagandet.
Har man alldeles nyligen fått igenom sin skuldsanering och får en typ höjd lön med t.ex 2000kr/mån, så blir ju det rätt mycket på 5 år och som genererar en rätt stor ökning till borgenärerna.

Härlig Fredag och tidig julklapp man fick. Saneringen har nu vunnit laga kraft sen en tid tillbaka och det är nu bekräftat att de 3v är över, ingen kan längre överklaga. Ser fram mot ett nytt liv om 5 år och en sjukt tung sten har släppt. Tack alla för er hjälp och stöd här inne samt alla bra trådar som hjälpt på vägen.

Härlig Fredag och tidig julklapp man fick. Saneringen har nu vunnit laga kraft sen en tid tillbaka och det är nu bekräftat att de 3v är över, ingen kan längre överklaga. Ser fram mot ett nytt liv om 5 år och en sjukt tung sten har släppt. Tack alla för er hjälp och stöd här inne samt alla bra trådar som hjälpt på vägen.
Grattis !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp