Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu vet jag inget om Kalle8888s ekonomi så det är inte riktat mot honom.

Men jag har sett nyhetsinslag på tv där dom pratat med personer som fått skuldsanering och vid ett tillfälle var det en kvinna som var under 30 och som sade att hennes skulder låg på under 100’000 innan skuldsaneringen, och eftersom hon var färdig nu så hade hon fått saneringen när hon var typ 23-25..

vid ett sådant tillfälle kan jag tänka mig att en inkomstskillnad på 500:- per månad kan vara avgörande, för jag kan inte riktigt förstå hur man kan vara så ung och inte kunna betala 100’000 inom 10-15 år..

Jag vill väl egentligen bara säga att en del personer tydligen hamnar preeeecis på gränsen när handläggaren knappat in alla siffror i systemet.
Mina skulder är närmare 1 miljon än 100 000 iaf om man säger så. Sen har jag ingen VD lön heller direkt

Hej jag har en fråga, jag har precis inlett skuldsanering och min löneutmätning har pausats eller avbutits. Det är fortfarande inte helt 100 att jag får den för jag var tvungen att vänta 6-7 veckor på det svaret. Frågan lyder…har jag betalningsfri månad nu? Decemberlönen orörd?

Hej jag har en fråga, jag har precis inlett skuldsanering och min löneutmätning har pausats eller avbutits. Det är fortfarande inte helt 100 att jag får den för jag var tvungen att vänta 6-7 veckor på det svaret. Frågan lyder…har jag betalningsfri månad nu? Decemberlönen orörd?
Om du har beslutad, inledande skuldsanering så är december betalningsfri.

Om du precis fått besked om inledande så räkna inte med att du har slutgiltigt beslut om 6-7 veckor, det tar mycket längre tid.

Hur lång tid har borgenärerna på sig att svara på delgivning samt yttra sig om betalplanen efter att den har skickats ut?

Bara ett tillägg för ser många som skriver gällande omrövningar.
Min fråga till dem var att min bil gått sönder och om jag jobbar extra för att få till pengar till en ny bil om möjligt och isofall om omprövning skall ske. fick detta svaret

Hej

Jag har nu fått svar från juristen. Och du har ingen skyldighet att skicka in en omprövning i situationen som du beskriver. Det måste vara en väsentlig förbättring(4000-5000 kronor per månad) och förändringen måste vara bestående.

Hoppas detta var svar på dina frågor. Annars får du gärna återkomma till mig.

Bara ett tillägg för ser många som skriver gällande omrövningar.
Min fråga till dem var att min bil gått sönder och om jag jobbar extra för att få till pengar till en ny bil om möjligt och isofall om omprövning skall ske. fick detta svaret

Hej

Jag har nu fått svar från juristen. Och du har ingen skyldighet att skicka in en omprövning i situationen som du beskriver. Det måste vara en väsentlig förbättring(4000-5000 kronor per månad) och förändringen måste vara bestående.

Hoppas detta var svar på dina frågor. Annars får du gärna återkomma till mig.
Superbra att äntligen ha fått det beskedet skriftligt, min första handläggare ringde alltid upp mig och berättade sådant muntligt när jag frågade saker via Mail.. jag vet inte om det var för att hon tyckte det var enklare eller om hon inte ville att det skulle finnas nedskrivet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp